CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Un transport públic de quantitat sense qualitat Un transport públic de quantitat sense qualitat

Un transport públic de quantitat sense qualitat

Els incentius a viatjar en transport públic treuen a la llum els mateixos problemes de sempre.
SocietatZPortada Izquierda 13 Novembre, 2018 CatDialeg 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » Un transport públic de quantitat sense qualitat

Fa pocs dies que es va anunciar l’enderrariment de dos anys més per a la l’entrada en funcionament de la T-mobilitat, la targeta màgica que ha de solucionar tots els problemes de la xarxa de transport públic… Fins al 2021 no serà real tal i com va anunciar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Però, per fer un primer pas, van presentar una “tarifa plana” que s’implementarà l’1 de gener de 2019.

Aquesta “tarifa plana” servirà perquè els 18 municipis de la segona corona de l’àrea metropolitana paguin el mateix que els de la primera. Una unificació de zones. En aquestes presentacions es pressuposa una la pujada d’usuaris, és a dir, es premia la quantitat, però no es tenen en compte les condicions del servei; la qualitat és irrellevant. La gestió del transport públic es basa en la quantitat i no en la qualitat, cosa que implica un pitjor servei per a tothom. Si les infraestructures no estan preparades, si la flota de transports és insuficient, l’usuari se’n ressent. Més viatjants amb els mateixos recursos implica una baixada de qualitat.

Els problemes de sempre

Els transports de tot el territori català tenen problemes com les aglomeracions, les cues infinites o una puntualitat més que reprovable. Una situació que fa anys que dura i que ara es posa de relleu per les incentivacions a no agafar el cotxe i sí el transport públic. Aquest, però no està preparat perquè hi hagi més usuaris. El camí cap a una societat sostenible i ecològica, dintre de les possibilitats, ara mateix és un risc en la mobilitat, ja que sembla que els governants no veuen que calen millores de base. O, si més no, no se’n fan responsables.

Així mateix les unificacions de tarifes, els canvis de les tradicionals zones o les millores en les targetes metropolitanes  són reformes que queden bé per anunciar-les, però posen més problemes a una xarxa desbordada. Calen millores, sí, però les adequades. Més busos, més trens i més metros és el que li convé a l’usuari.

 

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies