CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
TV3 factura en publicitat menys de la meitat del que costa la plantilla TV3 factura en publicitat menys de la meitat del que costa la plantilla

TV3 factura en publicitat menys de la meitat del que costa la plantilla

TV3 es troba en una situació econòmica molt delicada, i la baixada en ingressos per publicitat encara dificulten més la seva recuperació
TelevisióZPortada IzquierdaZResto 4 Gener, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (3 votes)

Inici » Historic » TV3 factura en publicitat menys de la meitat del que costa la plantilla

TV3 està cada vegada més submergida en els seus problemes econòmics. Si bé fa dies que el seu director, Vicent Sanchís, recorda constantment que la cadena haurà de prescindir de la producció externa de cara al mes de juny, la televisió pública catalana només aconseguirà salvar la situació de dèficit pressupostari del 2016 gràcies a les aportacions del govern de la Generalitat. Segons els comptes que TV3 va presentar el passat setembre al Registre Mercantil, al fons de maniobra negatiu i al dèficit cal sumar-li uns costos molt elevats de personal, ingressos propis minvants i una sèrie de compromisos amb creditors i amb l’administració, que tan sols podrà saldar amb l’ajuda financera pública.

Per aquest 2017, la Generalitat va aprovar un pressupost anual de 236,2 milions d’euros per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), la societat que agrupa TV3 i Catalunya Ràdio. A aquest pressupost, cal sumar-li uns altres 74,7 milions en concepte d’aval perquè la cadena pugui afrontar eventuals pagaments de l’Agència Tributària per l’IVA dels exercicis del 2012,2013 i 2014. El govern destina així a TV3 una xifra que en total suma 311 milions d’euros.

Baixada en la publicitat de TV3

Un dels greus problemes de l’emissora és que en els comptes públics del 2016 es pot veure com la CCMA va ingressar només 66,1 milions per venda de publicitat, el 20% dels costos totals, i molt per sota dels 159 milions d’euros que va gastar en personal. Per fer una comparació, els costos a la plantilla d’Atresmedia pel mateix any va ser de 131,1 milions d’euros (molt per sota de TV3), amb la diferència que entre Antena3 i La Sexta, l’editor va facturar 962 milions en publicitat.

La tendència de baixada de preus en publicitat és negativa des de ja fa molts anys. El 2007, just abans de la crisi, TV3 va aconseguir arribar als màxims d’ingressos publicitaris, però a partir d’aquí, la situació ha anat minvant fins a arribar a la situació actual.

Inversió de la Generalitat i ingressos en publicitat

AnyInversió GeneralitatIngressos publicitat
2007236,72 milions d’euros145 M
2008271,1 milions d’euros130 M
2009320,7 milions d’euros91 M
2010293,6 milions d’euros100 M
2011278 milions d’euros85 M
2012260 milions d’euros68 M
Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies