CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
TV3 és la televisió més vista a Catalunya el 2015 TV3 és la televisió més vista a Catalunya el 2015

TV3 és la televisió més vista a Catalunya el 2015

TV3 ha aconseguit més audiència que la resta de cadenes de televisió, però en el conjunt, Mediaset supera en gairebé el doble de share a la CCMA
TelevisióZPortada DerechaZResto 4 Febrer, 2016 Núria Vilellas Camps 0
5 / 5 (3 votes)

Inici » Historic » TV3 és la televisió més vista a Catalunya el 2015

Als catalans ens agrada estar informats. Llegim diaris, comprem revistes, consumim publicacions comarcals, escoltem la ràdio, consultem internet, però sobretot, mirem la televisió. El 2015 els catalans vam dedicar gairebé 4 hores al dia a mirar la televisió (3 hores i 54 minuts), segons dades de Kantar Media.

TV3 ha estat la televisió més vista aquest 2015 a Catalunya tot i haver tingut uns nivells d’audiència més irregulars respecte a les altres cadenes. Segons les dades del tercer quadrimestre de 2015 publicades aquest mes de gener pel Butlletí d’informació sobre l’audiovisual a Catalunya, dels 84 canals de televisió que es poden veure a Catalunya, TV3, Telecinco i Antena 3 TV són les grans guanyadores en quotes de share.

Evolució de l'audiència en les principals cadenes de televisió de Catalunya.

Evolució de l’audiència en les principals cadenes de televisió de Catalunya.

De televisions d’àmbit nacional només podem sintonitzar 8 canals, que pertanyen a la Corporació Catalana de mitjans Audiovisuals (TV3, 324, Super3/canal33, Esport3 i TV3HD) i al Grupo Godó (8TV, Rac105 i BarçaTV). De la resta de cadenes, 32 són estatals (RTVE, Atresmedia Televisión, Mediaset, VEO Televisión, NET Televisión, Real Madrid Televisión, 13 Televisión, Grupo Secuoya i Radio Blanca), i les 50 restants són d’àmbit local (11 canals públics i 39 privats). En total, el 30,7% del consum de televisió el fem en català, mentre que el consum sobre el total de teleespectadors en castellà és del 86,5%.

TV3 ha aconseguit de mitjana un share del 12,5%, just per davant de Telecinco, 11,6%, i d’Antena 3 TV, 11,3%, i d’aquesta manera ha aconseguit liderar l’audiència catalana per sisè any consecutiu. Molt per darrere apareix La1, amb un 7,3%, seguida de Cuatro, la Sexta i 8tv.

La CCMA és només el tercer grup en audiència, superat per Mediaset i Atresmedia TV

La CCMA és només el tercer grup en audiència, superat per Mediaset i Atresmedia TV

Ara bé, si sumem l’audiència de TV3 amb la resta de canals de CCMA, l’audiència total de la corporació és només del 16,5%, gairebé la meitat que la suma de tots els canals de Mediaset, del 27,3 (cal tenir en compte que la majoria de canals temàtics amb més audiència són de Mediaset). Els grups de televisió que emeten en català, CCMA i Godó, no arriben al 20% de l’audiència a Catalunya.

Print Friendly, PDF & Email

Núria Vilellas Camps

Periodista des de nena, sempre preguntant absolutament per tot. Amant de l’escriptura en tots els seus àmbits. Membre fundacional de la revista digital Microcosmos i actual tresorera. Redactora de Catdiàleg i col·laboradora en mitjans radiofònics. “L’ètica ha d’acompanyar sempre el periodisme, com el brunzit al borinot”, Gabriel García Márquez.

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies