

Salou i Cambrils no volen el tramvia, Ada Colau sí
Mentre que els ajuntaments de Salou i Cambrils no volen el tramvia lleuger l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau el vol expandir sense realitzar cap consulta popular
CatalunyaPolíticaZPortada Izquierda 7 Febrer, 2018 CatDialeg.cat 0Els ajuntaments de les localitats de Salou i Cambrils han demanat al Ministeri de Foment que s’elimini les vies que travessen el nucli urbà una vegada que estigui enllestit el corredor mediterrani. Aquesta mesura de Salou i Cambrils xoquen amb la intenció de l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau de fer passar un tramvia per la Diagonal
Segons els alcaldes la prioritat principal és el desmantellament de les vies i no el tramvia lleuger. Les entitats que són favorables a la posada en funcionament d’un tramvia lleuger veuen aquesta mesura com irreversible. Els alcaldes de Mont-Roig i Vandellòs tenen la intenció de transformar l’antiga via en zona verda.
Al mateix temps a la ciutat de Barcelona l’alcadesa Ada Colau prefereix que els ciutadans facin servir com a mitjà de transport el tramvia. En el cas de Barcelona és una empresa privada la que gestiona el servei, a canvi de crear tota la infraestructura necessària.
Un transport innecessari
Un dels grans obstacles que té la hipotètica nova línia del tram és la captació d’usuaris. Segons un estudi realitzat per dos experts de la Universitat de Barcelona es calcula que dels 120.000 viatges que es realitzarien mitjançant el tram més de 100.000 serien usuaris que ja feien servir el transport públic o ho feien caminant.
Si aquestes previsions són reals, el trànsit encara seria molt més greu, ja que a la diagonal s’eliminarien dos carrils. Els dos doctors, experts en economia aplicada, Daniel Albalate i Albert Gragera (Universitat de Barcelona) calculen que el tramvia només captarà el 2,8% de conductors de vehicles privat. Segons els investigadors les previsions de l’Ajuntament són molt optimistes, perquè no s’ha tingut en compte l’elasticitat de la demanda.

Evolució del nombre de viatges en milions de TMB i Tram durant el 2000-2014. Dades: “Revisió del càlcul de la rendibilitat social del projecte de connexió del Trambaix i Trambesòs per la diagonal” Universitat de Barcelona. Elaboració pròpia.
Albalate assegura que l’informe del Govern municipal “subestima l’impacte local de la congestió“, ja que redueix artificialment el volum de trànsit a la zona de l’Eixample. Segons el consistori, la connexió del tramvia per la Diagonal hauria de tenir un impacte sobre 12.000 vehicles, però l’estudi de la UB dictamina que només en serien 2.000.
Un altre problema que existeix és la inexistència de cap implantació de facilitats pels vehicles privats que vulguin deixar els seus cotxes al costat de la primera estació Tram per continuar el viatge mitjançant aquest transport. L’existència de zones d’aparcament i de serveis com el motosharing o el carsharing seria una bona manera d’incrementar la utilitat d’aquest projecte urbanístic.
No es consultarà als ciutadans
El govern municipal de Barcelona està preparant per al mes de maig o juny una setmana multiconsulta (encara per determinar), en la qual, de dilluns a divendres, demanaran a tots els ciutadans majors de 16 anys empadronats a la ciutat que opinin sobre les principals qüestions que afecten el municipi o alguns dels seus districtes.
Això si, el projecte insígnia de Colau, el tramvia per la Diagonal, serà l’únic dels grans projectes que no entrarà en aquesta setmana multiconsulta. D’aquesta manera, l’actual alcaldessa s’evita la possibilitat que els barcelonins tornin a donar-li un revés a una qüestió que semblava tancada des del 2010.
Inici » Historic » Salou i Cambrils no volen el tramvia, Ada Colau sí

CatDialeg.cat
- organic seo vs ppc Which Is Better? en La Fiscalia i Interior pugen la temperatura per la Diada de Catalunya
- Agustin Ignacio Garrido Camprubi en El problemes dels jutges catalans
- Agustin Ignacio Garrido Camprubi en El problemes dels jutges catalans
- Agustin Ignacio Garrido Camprubi en Ira o menyspreu?
- Tamer en Qui és qui a Síria?
- Febrer 2019
- Gener 2019
- Desembre 2018
- Novembre 2018
- Octubre 2018
- Setembre 2018
- Agost 2018
- Juliol 2018
- Juny 2018
- Maig 2018
- Abril 2018
- Març 2018
- Febrer 2018
- Gener 2018
- Desembre 2017
- Novembre 2017
- Octubre 2017
- Setembre 2017
- Agost 2017
- Juliol 2017
- Juny 2017
- Maig 2017
- Abril 2017
- Març 2017
- Febrer 2017
- Gener 2017
- Desembre 2016
- Novembre 2016
- Octubre 2016
- Setembre 2016
- Agost 2016
- Juliol 2016
- Juny 2016
- Maig 2016
- Abril 2016
- Març 2016
- Febrer 2016
- Gener 2016
- Desembre 2015
- Novembre 2015
- Octubre 2015
- Setembre 2015
- Agost 2015
- Juliol 2015
- Juny 2015
- Maig 2015
- Abril 2015
- Març 2015
No hi ha comentaris
Sigues el primer en deixar un comentari