CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Salou i Cambrils no volen el tramvia, Ada Colau sí Salou i Cambrils no volen el tramvia, Ada Colau sí

Salou i Cambrils no volen el tramvia, Ada Colau sí

Mentre que els ajuntaments de Salou i Cambrils no volen el tramvia lleuger l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau el vol expandir sense realitzar cap consulta popular
CatalunyaPolíticaZPortada Izquierda 7 febrer, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » Salou i Cambrils no volen el tramvia, Ada Colau sí

Els ajuntaments de les localitats de Salou i Cambrils han demanat al Ministeri de Foment que s’elimini les vies que travessen el nucli urbà una vegada que estigui enllestit el corredor mediterrani. Aquesta mesura de Salou i Cambrils xoquen amb la intenció de l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau de fer passar un tramvia per la Diagonal

Segons els alcaldes la prioritat principal és el desmantellament de les vies i no el tramvia lleuger. Les entitats que són favorables a la posada en funcionament d’un tramvia lleuger veuen aquesta mesura com irreversible. Els alcaldes de Mont-Roig i Vandellòs tenen la intenció de transformar l’antiga via en zona verda.

Perquè el tramvia no és la solució per a Barcelona?

Al mateix temps a la ciutat de Barcelona l’alcadesa Ada Colau prefereix que els ciutadans facin servir com a mitjà de transport el tramvia. En el cas de Barcelona és una empresa privada la que gestiona el servei, a canvi de crear tota la infraestructura necessària.

Un transport innecessari

Un dels grans obstacles que té la hipotètica nova línia del tram és la captació d’usuaris. Segons un estudi realitzat per dos experts de la Universitat de Barcelona es calcula que dels 120.000 viatges que es realitzarien mitjançant el tram més de 100.000 serien usuaris que ja feien servir el transport públic o ho feien caminant.

La Colau del tramvia abandona el Tramvia Blau

Si aquestes previsions són reals, el trànsit encara seria molt més greu, ja que a la diagonal s’eliminarien dos carrils. Els dos doctors, experts en economia aplicada, Daniel Albalate i Albert Gragera (Universitat de Barcelona) calculen que el tramvia només captarà el 2,8% de conductors de vehicles privat. Segons els investigadors les previsions de l’Ajuntament són molt optimistes, perquè no s’ha tingut en compte l’elasticitat de la demanda.

Tramvia

Evolució del nombre de viatges en milions de TMB i Tram durant el 2000-2014. Dades: “Revisió del càlcul de la rendibilitat social del projecte de connexió del Trambaix i Trambesòs per la diagonal” Universitat de Barcelona. Elaboració pròpia.

 

Albalate assegura que l’informe del Govern municipal “subestima l’impacte local de la congestió“, ja que redueix artificialment el volum de trànsit a la zona de l’Eixample. Segons el consistori, la connexió del tramvia per la Diagonal hauria de tenir un impacte sobre 12.000 vehicles, però l’estudi de la UB dictamina que només en serien 2.000.

És el tramvia un transport sobrevalorat?

Un altre problema que existeix és la inexistència de cap implantació de facilitats pels vehicles privats que vulguin deixar els seus cotxes al costat de la primera estació Tram per continuar el viatge mitjançant aquest transport. L’existència de zones d’aparcament i de serveis com el motosharing o el carsharing seria una bona manera d’incrementar la utilitat d’aquest projecte urbanístic.

No es consultarà als ciutadans

El govern municipal de Barcelona està preparant per al mes de maig o juny una setmana multiconsulta (encara per determinar), en la qual, de dilluns a divendres, demanaran a tots els ciutadans majors de 16 anys empadronats a la ciutat que opinin sobre les principals qüestions que afecten el municipi o alguns dels seus districtes.

Això si, el projecte insígnia de Colau, el tramvia per la Diagonal, serà l’únic dels grans projectes que no entrarà en aquesta setmana multiconsulta. D’aquesta manera, l’actual alcaldessa s’evita la possibilitat que els barcelonins tornin a donar-li un revés a una qüestió que semblava tancada des del 2010.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies