CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
L’Ajuntament fa ‘recomanacions’ als ciclistes de normes que haurien de ser obligatòries L’Ajuntament fa ‘recomanacions’ als ciclistes de normes que haurien de ser obligatòries

L’Ajuntament fa ‘recomanacions’ als ciclistes de normes que haurien de ser obligatòries

L’Ajuntament de Barcelona facilita als ciclistes 10 recomanacions per circular en harmonia amb l’entorn, però que si no es compleixen, són un perill. Recomanació o normativa?
SocietatZPortada DerechaZResto 30 Maig, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » L’Ajuntament fa ‘recomanacions’ als ciclistes de normes que haurien de ser obligatòries

Barcelona està immersa de ple en aconseguir trobar l’equilibri i la comunió entre ciutadans i ciclistes. L’Ajuntament de Barcelona està ampliant els kilòmetres de carril bici per aconseguir una ciutat menys contaminada, amb menys soroll i més verda. És per aquest motiu, que preveient un increment de les bicicletes per la ciutat, el consistori ha volgut fer unes recomanacions als ciclistes per la bona convivència, amb vianants i amb la resta de vehicles.

I així les ha publicat en un article d’autopromoció a doble cara a La Vanguardia. El problema és que aquestes recomanacions són en realitat obligacions. I si es vesteixen com una recomanació és que possiblement no s’estan duent a terme les penalitzacions necessàries per mantenir l’ordre i aquesta bona convivència entre la bicicleta i la resta d’ens de la ciutat. La generositat de l’Ajuntament amb els ciclistes ja ve de lluny, però potser l’única manera perquè els ciclistes comencin a fer cas de debò de totes aquestes normatives, seria que es comencés a penalitzar els usuaris de la bicicleta que realment no respecten l’ordre estipulat.

  1. La circulació s’ha de fer per les calçades i vies especialment habilitades. Malgrat que això sigui una recomanació, és evident que els ciclistes no poden circular en zones que no estan habilitades, o per llocs on no hi hagi suficient espai perquè hi passin ells i els vianants. És una qüestió de seguretat.
  2. La bicicleta és un vehicle més i ha de cenyir-se a les normes de circulació viària. Ha de respectar les normes, els semàfors i senyals de trànsit, les prioritats i preferències establertes. Aquesta segona recomanació és també una obligació evident. Si entra en aquesta llista, significa que els ciclistes no ho estan complint?
  3. Als carrers de velocitat 30 la bicicleta té prioritat sobre els vehicles que hi circulin, però no sobre els vianants. Altra vegada es tracta d’una prohibició, per la qual cosa és una normativa. És important remarcar aquest punt perquè a la via sempre ha de prevaldre el més dèbil, que és el vianant, especialment les persones grans i els nens petits.
  4. En general, la circulació per la vorera no està permesa, sempre que hi hagi una zona habilitada (carril bici), a excepció de les voreres de més de 4,75 metres amb 3 metres d’espai lliure o aquells ciclistes menors de 12 anys que acompanyen. De nou es tracta d’una normativa que, a més a més, no es té en consideració.
  5. Quan se circuli per zones de vianants i voreres permeses s’ha de respectar la preferència de vianants, cal evitar circular a menys d’1 metre de les façanes i estar atent a les persones que puguin sortir dels edificis per incorporar-se a la via.
  6. El ciclista ha d’abstenir-se de fer qualsevol maniobra que pugui afectar a la seguretat dels vianants i ha de passar prenent les precaucions necessàries, respectant sempre la preferència dels vianants. Si no es poden mantenir les condicions de seguretat, el ciclista ha de baixar de la bicicleta i continuar el seu trajecte caminant. La imatge d’un ciclista esquivant persones a una calçada doncs, va contra la normativa.
    ciclistes

    Els conductors de bicicletes han de vigilar el seu pas per les voreres. Quan una situació sigui complicada, ha de baixar de la bici i continuar el recorregut a peu.

  7. La bicicleta s’ha d’estacionar en llocs habilitats per a aquesta finalitat: encoratges o pàrquings subterranis. S’ha d’evitar fer-ho en arbres, mobiliari urbà, zones reservades i de servei, sortides d’emergències, càrrega i descàrrega, davant d’edificis de concurrència pública o en espais que dificultin el pas dels vianants.
  8. La bicicleta ha de portar timbre, i llum de posició davantera (blanca) i posterior (vermella) i elements reflectors homologats per circular a la nit o en condicions de poca visibilitat. Una altra ‘recomanació’ que és obligatòria per una qüestió de seguretat.
  9. No es pot fer ús de telèfons mòbils ni de reproductors de música mentre se circula en bicicleta. Aquesta sí que és una recomanació sorprenent, però realment és molt important complir-la, perquè no escoltar el que passa a l’exterior pot convertir el ciclista en un punt molt dèbil a la calçada, o en un perill molt gran a la vorera.
ciclistes

Una imatge que s’ha d’evitar sigui com sigui.

  1. En tot moment cal que el ciclista mantingui una distància de seguretat amb la vorera i els vehicles aparcats. De la mateixa manera que els vehicles han de mantenir una distància de seguretat amb els vehicles per avançar-los, aquests han de fer el mateix amb la vorera.

 

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies