CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Per on passa la futura mobilitat de Barcelona? Per on passa la futura mobilitat de Barcelona?

Per on passa la futura mobilitat de Barcelona?

Tramvia, busos elèctrics, carrils bici… està ben plantejada la mobilitat immediata de Barcelona? Per ser-ho, han de respondre a tres grans exigències: mobilitat, contaminació i flexibilitat
CatalunyaPolíticaZPortada DerechaZResto 15 Gener, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Per on passa la futura mobilitat de Barcelona?

Ja fa temps que es parla dels cotxes del futur. Es parla de cotxes autònoms, d’electrificació de l’automòbil, de transport públic elèctric… però avui dia parlar de mitjans de transport específicament no sempre aporta cap solució als problemes reals del moment de la ciutat. És evident que si parlem de Barcelona, per molt que ens referim als cotxes propis, la clau està a parlar de la futura mobilitat en general, i per tant, de tot el sistema de transport. I és que els mitjans de transport canviaran radicalment, per la qual cosa, és inútil entestar-se a parlar d’una determinada solució pels vehicles privats, si no es contempla el conjunt de la mobilitat.

Avui dia les ciutats tenen tres exigències bàsiques des del punt de vista del transport: la mobilitat, la contaminació i la flexibilitat. La mobilitat és evident, especialment quan es tracta de grans ciutats, en les quals, la seva població i la dels voltants tenen la necessitat de moure’s per poder anar a treballar, estudiar… La contaminació també és fonamental. O més ben dit, la lluita contra la contaminació. Per això són tan importants tots els avenços que es puguin fer relacionats amb les emissions de CO2, així com els avenços tecnològics en el cotxe elèctric. Finalment, la flexibilitat també és indispensable, ja que és la forma que el sistema sigui més capil·lar. Si tens grans eixos de connexió de transport públic, però després resulta que el ciutadà encara ha de caminar algun quilòmetre per arribar al seu destí, és possible que finalment s’acabi decantant pel transport privat.

Finalment, també hi ha un altre gran factor, que ara per ara no es té molt en compte, però que serà molt rellevant en un termini molt curt de temps: l’envelliment de la població.

És per això que en un moment de canvi tan brutal, seria el moment de posar en pràctica l’aplicació de criteri de mobilitat, i no tant de l’instrument en sí. Si jo necessito carregar a més gent i tenir un baix impacte ambiental a través de la Diagonal de Barcelona, i a més a més vull que el sistema sigui flexible, he de tenir en compte tres aspectes.

1. És necessari ajustar la preferència semafòrica

De què serviria posseir un sistema de transport molt ràpid si el mitjà en qüestió s’ha d’aturar a cada cantonada degut als semàfors. Aquest punt tant valdria pel Tramvia com pels autobusos.

2. Que el vehicle no contamini

Evidentment, en aquest cas caldria buscar el mitjà que més afavorís el medi ambient. Els autobusos elèctrics, per exemple, serien un bon format.

3. Que el sistema no comporti la congestió d’altres àrees de la ciutat

Si prenem de referència el sistema de mobilitat de Barcelona, darrerament s’han fet alguns canvis que més que ajudar, han perjudicat alguns sectors de la població. I això és el que passaria amb el Tramvia, ja que la seva implantació comportaria grans alteracions en la sortida i entrada de Barcelona, reducció de carrils de cotxe, desviament de carrils transversals… i davant d’una avaria quedaria tot el servei col·lapsat, per la qual cosa, el sistema no seria el més pràctic.

Una situació que comporta la congestió d’altres zones de la ciutat és el que està passant actualment amb els carrils bici. Molts veïns ja s’han queixat que la implementació desorbitada d’aquests carrils comporta greus problemes de mobilitat. I que a més a més, n’hi ha que se’ls pot considerar “fantasmes” per la poca afluència de ciclistes que tenen.

En aquest sentit, el president del PP a l’Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, ha qualificat de “nyap” els nous carrils-bici que ha posat en funcionament Ada Colau, ja que assegura que se n’hi donen poc ús. “Barcelona no és Pequín” assegurava Fernández ahir en declaració als Tres Tombs de Sant Andreu. També va aprofitar per denunciar que aquests nous carrils bici generen embussos i problemes de mobilitat. El líder del PP critica “la falta de previsió del govern municipal, que no va tenir en compte el caos circulatori que provocarien aquests nous carrils bici”. I també recorda que el passat mes d’agost va demanar paralitzar la implantació d’aquests, ja que “el boom de carrils bici de Colau provocaria un esclat d’embussos a Barcelona, agreujaria el trànsit i a més afectarà zones de càrrega i descàrrega, i posaria en risc els ciclistes pels equivocats dissenys i per la implantació precipitada”.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies