CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
El partidisme de TV3 provoca que la Marató recapti menys diners El partidisme de TV3 provoca que la Marató recapti menys diners

El partidisme de TV3 provoca que la Marató recapti menys diners

La Marató de TV3 aconsegueix 4 milions d’euros menys que el 2016, i és l’any que obté menys diners des que es va entrar a la crisi econòmica
TelevisióZPortada IzquierdaZResto 19 Desembre, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » El partidisme de TV3 provoca que la Marató recapti menys diners

La Marató de TV3 ha recaptat per aquesta edició dedicada a les malalties infeccioses 7.215.676 euros. Si comparem aquesta xifra amb la dels anys anteriors en el moment del tancament del programa, veurem com és molt i molt baixa. De fet, és tan baixa que ens hauríem de remuntar al 2009 per trobar una Marató amb tan pocs diners recaptats com en aquesta ocasió. I és que el 2016 es va aconseguir obtenir 11.384.148 €, el 2015, 9.469.226, i el 2014, 11.403.593. En aquesta ocasió, doncs, TV3 ha fet pagar els costos del partidisme als resultats d’aquesta iniciativa solidària que s’ha convertit en insígnia de la televisió pública catalana.

Marató

Diners recaptats per La Marató de TV3 des dels seus inicis. Amb aquests 7,2 milions, La Marató d’aquest any només aconsegueix igualar els resultats del 2009, en plena crisi econòmica.

Un cop havent sortit de la crisi econòmica i de tenir una tendència a l’alça, l’únic fet que pot explicar aquesta baixada tan sensible és que TV3 ha deixat de convèncer a molts dels que abans podien aportar-hi diners tot i no ser seguidors del nucli fort de la televisió. TV3 sempre havia convençut a gran part dels catalans gràcies a les figures públiques que hi apareixien, de tots els colors ideològics possibles. Des d’artistes, periodistes, científics, polítics… Però en la mesura en què TV3 ha anat tancant els límits del públic al qual s’adreça, ara ja només li segueix sent fidel els espectadors del nucli dur. I és que molts catalans han passat de ser simpatitzants a sentir-se antagonistes de TV3, no només perdent l’interès, sinó sentint-se orfes de la cadena. I això és el que els podria haver conduit a una baixa participació en la Marató d’enguany.

En èpoques anteriors, és evident que TV3 irradiava a molta més gent que aquells convençuts seguidors, i que, segons la programació que la cadena oferís, acumularien o no l’audiència. Per aquest motiu, el cas de la Marató, una obra solidària en la qual es realitzen moltes activitats (es mobilitza a molta gent, es fa el disc, xerrades, hi ha voluntaris…), era una ocasió en la qual, històricament, molts catalans s’hi bolcaven, no només aquells fidels espectadors de TV3, sinó molts catalans que veien en aquest moment una bona ocasió per mostrar la seva banda més solidària i donar diners a la causa.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies