CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Nova campanya pro LGTBI. Ara, als Ferrocarrils de la Generalitat Nova campanya pro LGTBI. Ara, als Ferrocarrils de la Generalitat

Nova campanya pro LGTBI. Ara, als Ferrocarrils de la Generalitat

SocietatZPortada Izquierda 9 octubre, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Nova campanya pro LGTBI. Ara, als Ferrocarrils de la Generalitat

La Generalitat de Catalunya ha llançat una campanya gai per celebrar els quatre anys de la Llei antidiscriminació LGTBI. Una llei que dota a aquest col·lectiu d’extraordinaris privilegis per sobre de la resta de la població, com són la inversió de la càrrega de la prova (que obliga a demostrar la seva innocència a un acusat de LGTBIfobia eliminant així la presumpció d’innocència en aquests casos), partides pressupostàries específiques per a organitzacions de l’homosexualisme polític, i l’obligació dels mitjans de comunicació de promoure estereotips positius de les persones LGTBI, entre d’altres.

La directora general d’Igualtat, Mireia Mata, i el director general dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, van presentar la setmana passada un vagó que suportava aquesta campanya amb el lema “Denuncia la LGTBIfobia, tens tot el dret”. La realitat és que, segons xifres oficials, el 2016, per exemple, es van comptabilitzar 60 denúncies de delictes d’odi.

Font va manifestar en la presentació que com a empresa pública, FGC s’ha implicat per defensar “els drets, civils, socials i individuals de les persones”. Unes declaracions que criden l’atenció després del succeït amb Transports Municipals de Barcelona, ​​que van vetar campanyes d’idees per promoure el debat en la societat.

El protocol que discrimina el debat d’idees en els autobusos de Barcelona

Entre els anys 2008 i 2010 diverses associacions de tot tipus van estar fent servir la publicitat en els autobusos de les grans ciutats, concretament a Madrid i Barcelona, ​​per promoure el debat d’idees, un fet bastant comú en totes les grans ciutats europees.

En el cas concret de Madrid, mai va haver cap problema. No obstant això, l’Ajuntament de Barcelona es va treure de la màniga un ‘Protocol’ de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per posar fi a aquest tipus d’iniciatives.

Després d’una primera campanya en els autobusos municipals, amb el lema ‘Quan tots t’abandonen, Déu segueix amb tu’, e-Cristians va presentar una segona iniciativa a finals de 2009 que en aquest cas anava dirigida a donar suport a la campanya contra l’avortament de Molt en Comú.

La campanya plantejava la situació per la qual travessaven dos joves amb la pregunta “¿És realment feliç”? i afegia: “Entra al web per conèixer la seva història”. Això és tot. L’Ajuntament, llavors, va recórrer a l’esmentat protocol per justificar el seu rebuig a la iniciativa de Molt en comú, argumentant que aquest tipus de campanyes “tenen per finalitat provocar el debat social i la repercussió mediàtica”.

Al·ludia també el protocol a l’”escassa rendibilitat econòmica” d’aquest tipus de publicitat i concloïa que “només s’acceptaran […] campanyes d’anunciants comercials i campanyes de publicitat institucional, de partits polítics i electorals”. És a dir, segons TMB només s’accepta des de l’Ajuntament el debat social si el promouen els partits polítics. Poc després, el Síndic de Greuges (que correspon a la figura del Defensor del Poble a Catalunya), donava la raó a e-Cristians sense que aquest protocol canviés fins a l’actualitat.

És per això que ara sorprèn que es vulgui atiar el debat social des dels vagons dels FGC des d’una ideologia concreta, la de l’homosexualisme polític. És cert que els FGC no depenen de TMB, sinó de la Generalitat de Catalunya, però si, com diu Font, FGC com a empresa pública ha de promoure el debat, per què des de TMB, també empresa pública, no es pot fer? Contradiccions que, curiosament beneficien una determinada visió del món de la qual participen les formacions que les permeten.

La nova campanya es podrà veure també a les estacions de FGC, alguns centres d’assistència sanitària i sales de cinema, entre altres llocs, també retransmetran un anunci que mostra com es poden presentar les denúncies per orientació sexual i identitat i expressió de gènere.

Des 2014, quan es va aprovar la llei en defensa del col·lectiu LGTBI, la Generalitat ha destinat més de 1,5 milions en campanyes públiques per prevenir la discriminació LGTBI.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies