CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
L’impost de matriculació creix al 2017 L’impost de matriculació creix al 2017

L’impost de matriculació creix al 2017

Després d’anys amb una reducció a la baixa de matriculacions, els ingressos derivats de l’impost de matriculació han registrat el creixement més gran en una dècada
EconomiaZPortada DerechaZResto 29 gener, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » L’impost de matriculació creix al 2017

L’any 2017 s’ha registrat l’increment més gran d’ingressos per impost de matriculació de la dècada, aconseguint una variació anual propera al 20%. Això suposa que l’administració pública va percebre uns 390,2 milions d’euros, que suposa una bona notícia davant l’alt grau d’endeutament de l’Estat. No obstant això, cal considerar que en el 75% dels nous vehicles no es va aplicar aquest impost per ser considerats com a menys contaminants.

De Guindos afirma que els salaris han d’augmentar

L’any passat es van vendre 1,27 milions d’automòbils per un valor de 21.375.000 d’euros. És a dir, es van vendre més cotxes i els que es van matricular van ser de mitjana més cars que en l’última dècada. L’any passat va ser el primer exercici complet sense el pla PIVE, els ajuts públics per a la compra de cotxes. Això va contribuir al fet que el nombre de vehicles matriculats i el valor total moderessin el seu creixement respecte a anys anteriors, amb avanços del 9% i el 10,9%, respectivament.

matriculación

Aquest impost és pagat tant per clients com pels concessionaris. La quantia de l’impost de matriculació ve determinat en funció del grau de contaminació, l’aportació d’aquest tribut continua estant molt per sota dels valors registrats en 2007, un any abans de la reforma de l’impost per gravar les emissions de diòxid de carboni (CO₂) en comptes de la cilindrada del vehicle.

Els vehicles menys contaminants estan exempts de l’impost de matriculació, és a dir, aquells que emeten menys de 120 grams de CO₂ per quilòmetre. Per això, la majoria de fabricants de cotxes intenten produir cada vegada cotxes més eficients. És una tendència a tot Europa. Així s’explica, en part, el frau de les emissions com va fer Volkswagen entre 2008 i 2015. En 2017 el 75% dels cotxes venuts van estar exempts de pagar l’impost de matriculacions en tenir poques emissions de diòxid de carboni, el que redueix altament la recaptació de les arques públiques.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies