CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
La contradicció del Govern central respecte els vehicles elèctrics La contradicció del Govern central respecte els vehicles elèctrics

La contradicció del Govern central respecte els vehicles elèctrics

El Govern espanyol dictamina que el 2050 només circularan vehicles elèctrics
CiènciaTecnologiaZPortada Izquierda 19 novembre, 2018 CatDialeg 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » La contradicció del Govern central respecte els vehicles elèctrics

Les polítiques en favor de la sostenibilitat i contra la contaminació són cada dia més reals. Més mesures, més propostes, més dates límits, més de tot per frenar la contaminació. En aquest panorama el Govern central ha instat que tots els automòbils siguin elèctrics el 2050. A Catalunya la Llei 16/2017 de l’1 d’agost de l’any passat estipula el comportament de l’administració pública en relació a la sostenibilitat.

El Govern espanyol, sota les ordres de la Unió Europea ha posat caducitat als automòbils de combustible fòssil. El 2040 es deixaran de matricular i pel 2050 tots els cotxes en circulació seran elèctrics, ni tan sols híbrids. Encara que a Europa alguns països tenen dates més properes, a Espanya la flota de vehicles públics no sembla estar preparada. L’eliminació dels vehicles de combustibles com el dièsel i la gasolina i dels híbrids és el proper objectiu a llarg termini per acabar amb la contaminació que provoquen.

Flotes contaminants

Els governs insten l’usuari a fer el canvi, però les seves flotes són poc ecològiques. D’entre els 25.320 automòbils de la Policia i la Guàrdia Civil n’hi ha 23 d’elèctrics o híbrids. Un 0,09%. El Ministeri de Foment en té 10 que no són contaminants respecte 1.156. El Ministeri de Defensa és el que té un percentatge més alt (5,8%) i el d’Hisenda no té cap automòbil híbrid ni elèctric i això que compten amb gairebé 650 vehicles.

Per altra banda, la Generalitat té 6.345 vehicles dels quals 24 són elèctrics (0,4%). Però si mirem cap a l’Ajuntament de Barcelona, sembla que les coses van millor, dels 2.826, 650 són elèctrics (23%). Aquests contrastos són el que fa pensar que costarà complir amb la normativa.

Predicar amb l’exemple necessitarà molts diners si en 20 anys s’han de corregir aquests números. L’administració està molt per sota dels requeriments europeus a dues dècades de distància. A més a més del cost del cotxe en si, també s’hauran d’instal·lar punts de càrrega. Per exemple el Regne Unit ha destinat 450 milions d’euros, en canvi l’executiu espanyol només 20 milions.

 

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies