CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Alberto Fernández exigeix a Colau que retiri la campanya al bus i metro a favor del referèndum Alberto Fernández exigeix a Colau que retiri la campanya al bus i metro a favor del referèndum

Alberto Fernández exigeix a Colau que retiri la campanya al bus i metro a favor del referèndum

Recorda que el protocol de TMB prohibeix exhibir publicitat de caràcter ideològic, i recorda les campanyes vetades d’E-Cristians i HazteOír
CatalunyaPolíticaZPortada Izquierda 19 abril, 2017 CatDialeg.cat 2
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Alberto Fernández exigeix a Colau que retiri la campanya al bus i metro a favor del referèndum

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

El president del PP a l’Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, ha exigit a Ada Colau “la retirada immediata de la publicitat sobre el Pacte Nacional pel Referèndum dels autobusos i metro de TMB. Segons el líder popular, hi ha tres raons de pes: “és una publicitat d’un acte il·legal com el referèndum, inclou continguts polítics i suposa una doble vara de mesura de Colau i TMB”. Alberto Fernández recorda que “mentre permet campanyes com les del referèndum per la independència o el ‘Bis ateu’, veta altres autobusos com els d’HazteOír o veta les campanyes d’E-Cristians”.

L’any 2009 Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va aplicar una normativa que indicava que queda exclosa explícitament la publicitat de missatges ideològics o sobre creences individuals, incloses campanyes que busquin exclusivament provocar el debat social i l’eco mediàtic, promogudes per qualsevol persona, grup o entitat. Aquesta normativa porta per nom ‘Protocol per la utilització dels suports publicitaris de TMB’.

E-Cristians, els primers en ‘patir’ la normativa aleatòria de TMB

Fins al 2009 els autobusos de Barcelona (igual que els de totes les grans ciutats europees) s’hi podien veure campanyes publicitàries, tant de grups comercials com d’idees que buscaven obrir el debat ciutadà. Però l’empresa pública de transports de l’Ajuntament de Barcelona, va decidir aplicar aquesta nova normativa per evitar que es filtressin algunes idees que divergeixin del seu pensament.

Els primers en ‘patir’ aquest  protocol va ser l’associació catòlica E-Cristians. En aquella ocasió es tractava d’una campanya pro vida de la iniciativa ‘Mucho en Común’, que pretenia sensibilitzar a la societat i als joves sobre les conseqüències de l’avortament. Curiosament, el protocol es va aprovar després d’una primera campanya de la mateixa associació, que citava que “quan tots t’abandonen, Déu resta amb tu”.

Campanya d’E-Cristians prèvia al protocol de TMB.

E-Cristians va enviar una sèrie d’escrits a autoritats demanant que el protocol quedés sense efecte. Però ni el consistori (aleshores socialista amb Jordi Hereu al capdavant), ni la resta de partits en van fer res al respecte. L’únic que va donar suport a l’associació catòlica va ser la Síndica de Greuges de la ciutat, que va donar la raó a E-Cristians en apreciar que “la denegació a publicitar la campanya de Mucho en Común limita la llibertat d’expressió”, per la qual cosa “recomana a l’Ajuntament revisar el protocol”. Tot i així, aquesta petició tampoc va arribar enlloc, ja que TMB va argumentar que al ser una empresa privada podia “limitar el que ha de ser objecte de publicitat”.

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

CatDialeg.cat

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR