CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
El relat del transport: Taxi i VTC El relat del transport: Taxi i VTC

El relat del transport: Taxi i VTC

La confrontació dels sectors del transport transcendeix de la ciutat de Barcelona
SocietatZPortada Derecha 22 Gener, 2019 CatDialeg 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » El relat del transport: Taxi i VTC

La vaga del sector del taxi i la concentració dels VTC estan perjudicant Barcelona. La capital catalana veu malmesa la seva imatge, el funcionament, els negocis i el turisme a la ciutat. A més a més les reivindicacions són acumulatives des de fa un parell de tardors i hiverns. Des de l’1 d’octubre i l’aturada de país el dia 3 de l’any passat, juntament amb les eleccions i l’article 155 van aconseguir aturar el funcionament de la ciutat l’any passat. Aquest any hi va haver les vagues del sector públic al novembre; metges, professors, estudiants i jutges van sortir a protestar sobre els seus drets. Per altra banda continuen les constants mobilitzacions de l’independentisme i el punt culminant del Consell de Ministres el 21D.

Problema polític

El punt de partida del conflicte és la legislació espanyola. No pot ser que dos sectors que actuen sobre el mateix mercat tinguin regulacions tan diferents. Mentre els VTC eren esporàdics, per casaments, congressos o personalitats no va haver-hi cap problema, aquest va arribar amb la popularització del fenomen Uber (i Cabify). Ara que fa una funció sinònima del taxi ha esclatat el conflicte. Una de les característiques del sector del taxi és que l’entrada és cara, una llicència pot valer més de 100 mil euros, tot i que aquesta entrada serveix com a jubilació al vendre-la anys més tard.

L’entrada de Cabify i Uber al mercat ha suposat un descens de l’afluència d’usuaris en els taxis. Això significa un descens del valor intrínsec de la llicència i dels ingressos en si mateixos dels taxistes. Aquesta desregulació demostra una desídia monumental del govern central. L’equip encapçalat per Sánchez s’ha tret de sobre el tema i ara el problema el tenen la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona.

Desenllaç del conflicte

Conciliar els dos sectors sembla una quimera, ja que el sector del taxi és intransigent en les seves demandes. A més a més, tampoc hi ha una voluntat política per arreglar-ho, o si més no està mal encarada. Un front comú de l’Ajuntament i la Generalitat podria acabar amb els problemes, però Colau utilitza les vagues per atacar a la Generalitat.

Al cap i a la fi, l’aturada dels taxistes no és una vaga pròpiament dita. El dret a vaga és exclusiu dels treballadors i els taxistes no es troben dins d’aquest col·lectiu, per tant són concentracions i manifestacions. Com que no està regulat, i si ens agafem a la legalitat vigent no es pot acceptar que el col·lectiu impedeixi el funcionament de la ciutat. Aquest fet implica que la Generalitat no negociï sota la pressió del carrer i que l’Ajuntament pugui sancionar els taxistes, per exemple. Però és impensable. Al final és el ciutadà que acaba pagant els plats trencats, aliè de responsabilitats.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies