CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
El Prat continua col·lapsat El Prat continua col·lapsat

El Prat continua col·lapsat

Encara que avui els treballadors no facin vaga, els passatgers pateixen llargues cues. La siutació a l’aeroport es fa insostenible
SocietatZPortada DerechaZResto 8 agost, 2017 CatDialeg.cat 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » El Prat continua col·lapsat

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

Aquesta matinada s’han tornat a registrar cues a l’accés dels controls de seguretat de l’aeroport del Prat de Barcelona, malgrat que aquest dimarts els treballadors no fan vaga. Diversos passatgers s’han queixat a través de les xarxes socials de les retencions per accedir a la zona d’embarcaments de l’aeroport.

Un dels motius pels quals s’han col·lapsat lleugerament els accessos a l’aeroport pels controls de les terminals podria ser el fet que moltes persones decideixen anar molt d’hora a agafar l’avió, precisament per evitar perdre’l.

El conflicte laboral que des de fa dues setmanes provoca llargues cues a l’aeroport del Prat s’està estenent entre altres col·lectius professionals i, des d’ahir, amenaça també la resta d’aeroports de l’Estat. El focus ja no se centra exclusivament sobre els treballadors de l’empresa Eulen, que ahir van celebrar la tercera jornada de vaga parcial, sinó també sobre els empleats d’Ilunion, una altra empresa subcontractada, que ahir van comunicar a la Generalitat que convoquen una vaga indefinida a partir del 16 d’agost. Els treballadors d’Ilunion, que s’encarreguen de la vigilància de les terminals, de les maletes facturades i del control d’accés dels empleats, reclamen un augment salarial de 350 euros i contractes indefinits, i no “mes a mes com s’ha fet els últims dos anys”.

Aquest matí representants d’Aena, Eulen i el comitè de vaga tornen a estar reunits a la seu del departament de Treball. És la quarta trobada amb la mediació del Govern, però, de moment, segons els representants dels treballadors, no es preveu que es pugui tancar un acord imminent. Tot i això, l’objectiu de la reunió és mirar de desencallar el conflicte abans de divendres, quan hi ha convocada una nova vaga parcial dels vigilants dels controls de seguretat del Prat.

De fet, aquest dijous els treballadors debatran en una assemblea la situació de les negociacions, amb les possibles concrecions que ja s’hagin pogut assolir. Abans, si res no canvia, demà s’ha de celebrar el judici per la denúncia que Eulen, la concessionària del servei, va presentar contra els vigilants del Prat per la vaga de zel de fa dues setmanes, que ja va provocar llargues cues.

La tensió laboral, però, encara pot anar a més, i amenaça de traspassar les fronteres del Prat i estendre’s per la resta d’aeroports estatals. Els sindicats CCOO, UGT i USO de l’empresa público-privada Aena van anunciar ahir que si el 15 d’agost no s’han resolt les seves peticions laborals començaran a fer aturades a partir del 15 de setembre. El 51% del grup Aena és propietat de l’Estat a través de l’empresa Enaire. Els empleats d’Aena també reclamen millores salarials i denuncien que “hi ha centres de treball on la precaritat laboral és extremadament elevada”, i adverteixen que fins i tot es posa en risc “la seguretat”, segons el document fet públic ahir i signat pels tres sindicats.

L’assessor del comitè de vaga, Joan Carles Giménez, va avançar ahir que en les negociacions que hi ha sobre la taula caldrà signar dos acords: un amb Eulen per tancar el conflicte i un altre amb Aena per corregir -a l’alça- la licitació que al seu dia es va signar a la baixa (i que ara és l’origen del conflicte laboral). Giménez va afirmar que, per acabar amb la vaga actual, cal arribar a un acord que permeti aquesta correcció i que eviti un nou conflicte en la pròxima licitació, que s’haurà de fer a partir del maig de l’any que ve.

Els treballadors van admetre que cada vegada estan més a prop d’arribar a un acord amb Eulen (i en conseqüència, amb Aena). “Hi ha possibilitats [d’arribar a un acord], s’està avançant però no és definitiu”, va dir ahir al vespre Joan Carles Giménez. L’assessor del comitè de vaga, però, també va lamentar que les negociacions s’han de fer sobretot amb Aena i no tant amb la direcció d’Eulen: “Hi ha una mala organització per culpa d’una licitació d’Aena. No acabarem aquest tema fins que no s’acordin amb Aena uns temes que s’han de parlar amb ells. Amb Aena de moment no hem parlat de veritat”, va denunciar ahir en sortir de la reunió, que avui es reprendrà.

L’acord que tanquin els representants dels treballadors es debatrà en assemblea dijous. “Les negociacions s’allargaran tant com calgui fins que no hi hagi res definitiu. Estem a mig camí perquè estem parlant, però encara hi ha diferències”, va concloure. El director general de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, Enric Vinaixa, va destacar que “hi ha una bona entesa i ganes d’acord”.

Si les dues parts són incapaces d’arribar a un acord, la primera jornada de vaga se celebrarà el 15 de setembre i afectarà un total de 25 jornades seleccionades estratègicament. La festivitat de la Constitució, per exemple, quedaria afectada per la protesta. L’última jornada de vaga serà el 30 de desembre, segons van comunicar els ahir el sindicats a la direcció general del Treball.

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació.ACEPTAR

Aviso de cookies