CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
El park and ride arriba a Barcelona El park and ride arriba a Barcelona

El park and ride arriba a Barcelona

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha obert els primers aparcaments d’intercanvi per deixar el cotxe privat i agafar el transport públic per arribar a Barcelona
SocietatZPortada DerechaZResto 9 febrer, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » El park and ride arriba a Barcelona

Els primers aparcaments per a conductors que vulguin prendre l’última part del trajecte amb el transport públic fins a Barcelona es van inaugurar aquest dimecres al matí. En comparació amb altes grans ciutats europees, aquesta mesura arriba amb força retard, però és una bona iniciativa començar a implementar el park and ride per reduir els costos econòmics i mediambientals dels ciutadans. Aquests tipus d’aparcaments fomenten l’ús de transport públic reservant places d’aparcament als usuaris de transport públic que, a més, no paguen per utilitzar-les. És a dir, tots aquells que acreditin que han utilitzat el tren tindran l’aparcament gratuït.

Les claus per reduir la contaminació de Barcelona

“Són zones que funcionen com a intercanviador entre el vehicle privat i el transport públic”, ha definit el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda. “Són especialment útils per a aquells que es desplacen des de barris allunyats de les estacions o per a les persones que vénen de poblacions sense una oferta de transport públic potent”, ha afegit el també alcalde de Sant Joan Despí. La idea és fomentar el transport públic i reduir les congestions que es formen diàriament a les entrades de Barcelona.

Geolocalització P+R

AMB ha localitzat 6.000 places d’aparcament properes a estacions i es proposa utilitzar 1.500 per fomentar el transport públic en col·laboració amb els ajuntaments (Sant Joan Despí i Castelldefels) i Renfe, l’operador ferroviari.
Un sistema automatitzat

El nou servei, que fa tres setmanes que es troba en marxa en fase de prova pilot, funciona mitjançant una aplicació per a telèfons mòbils que ja ha arribat a 600 usuaris registrats. De fet, els índexs d’ocupació de les places reservades per a usuaris del transport públic han fregat el 100% d’ocupació durant aquest temps. El sistema és “molt similar al d’identificació de les zones blaves”, ha descrit Ramon Prunera, de l’empresa pública AMB Informació i Serveis, que l’ha dissenyat.

El pla contra la contaminació a Barcelona no és suficient

En primer pas és descarregar-se l’aplicació per a telèfons mòbils i registrar-se al servei. El segon aparcar i utilitzar el transport públic. Després s’ha d’acreditar que s’ha utilitzat el tren a través d’unes màquines validadores que s’han instal·lat a les estacions. Finalment, s’ha de donar el viatge com finalitzat a través de l’aplicació i així alliberar la plaça.

En estar reservades per al park and ride, la resta de conductors no poden aparcar en aquestes places. Si ho fan, s’exposen a una sanció. El seu horari de funcionament és de dilluns a divendres de 5.00 a 23.00 hores, coincidint amb els horaris dels trens.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació.ACEPTAR

Aviso de cookies