CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
El nou fracàs d’Ada Colau: el tramvia El nou fracàs d’Ada Colau: el tramvia

El nou fracàs d’Ada Colau: el tramvia

Els socis de l’alcaldessa Ada Colau, ERC, han canviat d’opinió i ara no volen que s’expandeixi el tramvia. Sense el suport dels republicans el projecte no té el suport suficient
PolíticaZPortada Izquierda 14 Març, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » El nou fracàs d’Ada Colau: el tramvia

Les promeses electorals que va fer l’actual Alcaldessa de Barcelona Ada Colau, i que van il·lusionar molts votants, s’han convertit en un fracàs rere un altre. Les millores en l’habitatge no s’han vist enlloc i, fins i tot, s’ha arribat a un punt on molts barcelonins ja no saben on viure per l’excessiva inflació de preus dels pisos de lloguer. Al mateix temps el nombre de persones sense sostre ha augmentat. Per una altra banda, el turisme era vist com una xacra inherent en el funcionament. Les actuacions de l’Ajuntament, els atemptats i la crisi catalana s’han traduït en una reducció considerable del nombre de visitants a la ciutat comtal.

Per què el tramvia no és la solució per a Barcelona?

Després d’aquesta sèrie d’intents fallits per millorar la ciutat ara torna a aparèixer el tramvia. Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha decidit votar en contra del projecte de tramvia del consistori d’Ada Colau. Segons ha confirmat el regidor d’Esquerra, Jordi Coronas, els republicans no combreguen ni tan sols amb el tram que finalment es presentarà, de les Glòries a Verdaguer. La raó és el rebuig del protocol sobre la gestió del servei.

El 23 de març, si el grup d’Alfred Bosch (ERC) continua amb aquesta postura, significaria que el pla del tramvia quedaria totalment eliminat. En aquest mandat, amb les eleccions d’aquí a 15 mesos, seria poc recomanable tornar a intentar-ho. La mateixa alcaldessa ja va dir fa setmanes que no es podia dilatar més la qüestió i que és «l’hora de la veritat». La veritat d’Esquerra, ara per ara, és que no pugen al tramvia, i que d’aquí a 10 dies, assenyala Coronas, el tema «no es pot resoldre». Això no vol dir que la negociació sigui intensa per part de l’equip que lidera la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz.

ERC defensa que el benefici de més que generi l’explotació del tram que queda pendent hauria de recaure en mans públiques, cosa que molt difícilment assumirien les empreses concessionàries que, fins d’aquí a 14 anys, encara tenen les claus del Tram. Es podria crear una nova empresa per gestionar només el recorregut des de Francesc Macià fins a les Glòries, però és una opció que no està damunt la taula per com de complicada resultaria l’operativitat del sistema. Per a aquest nou tram, el consistori té previst assumir tant l’obra ferroviària com la urbanització de l’entorn i la compra de trens. No va ser així a principis de segle, quan van ser les empreses que van guanyar el concurs del Trambaix i el Trambesòs les que van pagar tots aquests treballs.

Una de les sessions de la comissió d’estudi de la unió del tramvia es va dedicar a la gestió, i va ser aquí on Sanz va informar que el rescat de la concessió, que venç el 2032, té un cost d’entre 220 i 440 milions d’euros, una quantitat completament descartada per l’ajuntament. El mateix Coronas sempre ha defensat en aquestes comissions la necessitat de treballar per un conveni que reguli les noves condicions del contracte. I que reclami un conveni i no una altra cosa, ja que implica l’obligat compliment de totes les parts interessades.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies