CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
El Black Friday perjudica els petits comerços El Black Friday perjudica els petits comerços

El Black Friday perjudica els petits comerços

Els grans descomptes oferts per les grans cadenes i superfícies han perjudicat els petits comerços en suposar menys compres per a Nadal per culpa del Black Friday
EconomiaZPortada Derecha 4 Gener, 2019 CatDialeg 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » El Black Friday perjudica els petits comerços

Les grans cadenes i superfícies s’han beneficiat del Black Friday. A priori sembla una excel·lent notícia, si no fora per la caiguda de compres per Nadal pel desemborsament al novembre. A més, els petits comerços han sofert els efectes col·laterals de l’avançament de les rebaixes.

A nivell empíric diferents entitats han dut a terme diversos estudis per a quantificar els efectes del Black Friday a Espanya. Segons l’últim estudi de Deloitte sobre consum nadalenc, que reflecteix com el 33% de les compres dedicades a aquestes festes s’avancen al mes de novembre, a causa de la influència de la campanya de descomptes.

Les grans cadenes tipus Zara i les grans superfícies (MediaMarkt, El Corte Inglés) van augmentar les seves vendes un 2,5% i un 2,4% respecte a novembre de l’any passat, respectivament. No obstant això, les botigues unilocalitzades van facturar un 0,3% menys que un any abans. Les petites cadenes van créixer un 0,7%.

Segons denúncia sovint la Confederació Espanyola de Comerç (CEC), la patronal de les petites botigues, cada vegada se’ls fa més difícil suportar l’erosió dels marges que suposen els períodes cada vegada més habituals de descomptes, com el Black Friday.

Per comunitats, Navarra va ser la que va registrar un major creixement de la xifra de negoci, un 3,8%, per davant de La Rioja, amb un 3,1% i Balears i Múrcia, amb un 3%. En l’altre costat, la taxa a Galícia no va variar (0%) i a penes ho va fer a Canàries (0,4%), Castella i Lleó i Catalunya (0,8%). Balears va ser la que va registrar un major creixement de l’ocupació, un 2,7% respecte a novembre de l’any passat, seguida d’Astúries (1,9%) i Madrid (1,8%). Castella-la Manxa i País Basc, amb un 0,3 i un 0,4%, respectivament, van ser les que van registrar menors avanços de l’ocupació.

En un recent estudi de La Vanguardia, publicat el dos de Desembre, es detalla la caiguda permanent del pressupost de Nadal en les famílies espanyoles. Abans de l’esclat de la crisi econòmica, en 2007, el pressupost mig nadalenc per llar rondava els 1.000 euros.

Amb l’entrada de la recessió econòmica, fins a l’any 2016, la quantitat de diners desemborsats fluctua al voltant dels 700 euros. Des de fa dos anys, amb l’aparició del Black Friday, el pressupost mitjà familiar ha caigut fins als 600 euros.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies