CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Eivissa es torna elèctrica Eivissa es torna elèctrica

Eivissa es torna elèctrica

La matriu de l’automòbil s’ha aliat amb Endesa per instal·lar carregadors a l’illa d’Eivissa. Aquesta acció es troba en el context de les restriccions a la circulació dels cotxes de combustió i de l’aposta per la mobilitat elèctrica
EconomiaZPortada Izquierda 2 juliol, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Eivissa es torna elèctrica

El gegant de l’automòbil, matriu de les divisions de Mercedes Benz i de Smart, s’ha aliat amb Endesa per poder desplegar carregadors públics per tota l’illa d’Eivissa. El govern Balear, que ja va anunciar prohibir la circulació en 2025 en el cas del dièsel i en 2035 en el cas dels alimentats per gasolina.

Cada punt de subministrament compta amb dos carregadors, sent deu en total. . Aquesta xarxa d’accés públic està vinculada a l’aplicació per smartphone Endesa ecaR, des de la qual els usuaris poden localitzar els punts de recàrrega, així com reservar-los, calcular la millor ruta fins a això i pagar el preu de la càrrega.

Eivissa

Els amos d’un smart EQ, tant de fortwo com de forfour, podran realitzar la càrrega de bateries del seu urbà de zero emissions sense cap cost. No obstant això, la càrrega serà gratuïta sempre que es realitzi entre la 1:00 i les 7.00 hores, arribant a un màxim d’1.200 kWh anuals, la qual cosa en termes d’autonomia es tradueix en uns 8.000 km segons ha destacat Daimler.

Aquests punts de recàrrega elèctrica són de 22 kW,  permeten carregar les bateries d’un cotxe elèctric al 80% en 40 minuts, encara que només per estar endollats a ells durant 15 minuts atorguen uns 40 quilòmetres d’autonomia extra. L’energia utilitzada en tots ells és d’origen renovable, a més.

Smart se centrarà a partir de 2020 en el negoci dels cotxes elèctrics, s’hagi sumat a aquest projecte. Els seus petits utilitaris, perfectament adaptats a les carreteres i poblacions eivissenques, però no especialment destacables pels quilòmetres que poden afrontar amb una sola càrrega (fins a 155 km segons el cicle NEDC però molts menys en ús real, com succeeix amb tots els elèctrics), es beneficien prou bé per la presència d’una xarxa de càrrega que acaba així amb el seu principal inconvenient.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies