CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Barcelona: el 40% de la contaminació és produïda per les furgonetes Barcelona: el 40% de la contaminació és produïda per les furgonetes

Barcelona: el 40% de la contaminació és produïda per les furgonetes

Recents estudis sobre la qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona revela que el 40% de la contaminació de l’aire de la ciutat és originat per la circulació dels vehicles de distribució de mercaderies
SocietatZPortada Derecha 10 juliol, 2018 CatDialeg.cat 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » Barcelona: el 40% de la contaminació és produïda per les furgonetes

Gairebé la meitat de la contaminació de l’aire de la ciutat de Barcelona és produïda pels vehicles de distribució de mercaderies. Amb un pes relatiu del 20% respecte a la totalitat de vehicles de la ciutat, els vehicles de mercaderies no es troben sota les restriccions de vehicles que està impulsant Ada Colau. Aquest fet és encara més amplificat amb l’explosió de l’e-commerce. El barri més afectat per aquests vehicles són els carrers estrets de Gràcia.

La qualitat de l’aire és un dels principals motius de preocupació per a una part cada cop més gran de la població de l’entorn urbà de Barcelona. L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ja ha posat de manifest que hi ha una relació directa entre una mala qualitat de l’aire i un elevat nombre de malalties. Es tracta, doncs, d’un problema de salut pública que cada vegada més ciutadans considera greu, segons dades del baròmetre semestral.

El problema són les mesures de l’alcaldessa, que vol retirar completament i durant tota la setmana a una part important de turismes només pel fet d’haver-se produït abans de les dates delimitades. En canvi dels vehicles de repartiment no s’ha portat a terme cap mesura.

Es calcula que el 70% de totes les emissions contaminants provenen directament de la mobilitat urbana. Tot i que la distribució de mercaderies suposa el 20% d’aquesta mobilitat, les dades indiquen que és la causant del voltant del 40% de les emissions perilloses totals. Aquesta desproporció s’explica perquè el sector compta amb una flota de vehicles antiquada (una mitjana de més de deu anys), en la qual el 26% de les furgonetes i el 47% de camions no disposen d’etiqueta ambiental.

El responsable de projectes de l’AMB, Marc Iglesias, ha promès que es limitarà la circulació de les furgonetes i camions més contaminants, però encara el Consistori no ha portat a terme cap mesura respecte a aquest fet.

El transport de mercaderies és una part de la mobilitat que s’espera que continuï creixent durant els anys vinents, a causa de l’augment de les compres en línia i la reducció de l’estoc present en els locals comercials.

Per aquest motiu, Marc Iglesias considera que “és necessari conscienciar la ciutadania de quin impacte té cada tipus de consum” i que es puguin “promocionar altres fórmules com el click and collect, els punts de conveniència, les microplataformes de recollida de mercaderies…”, alternatives que suposin apropar els magatzems i les mercaderies a l’entorn urbà del comprador final. L’objectiu és evitar que segueixi augmentant l’impacte d’un transport porta a porta que és molt menys amable amb la salut pública.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies