CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Com quedaria Vueling després d’un Brexit dur? Com quedaria Vueling després d’un Brexit dur?

Com quedaria Vueling després d’un Brexit dur?

El gegant aeronàutic anglo-espanyol es troba en perill. Gran part de les seves operacions aèries es trobarien en una situació incerta en el cas d’un Brexit dur
EconomiaZPortada Derecha 4 Febrer, 2019 CatDialeg.cat 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » Com quedaria Vueling després d’un Brexit dur?

Les negociacions del Brexit entre el Regne Unit i la Unió Europea fan penjar d’un fil la situació a mitjà termini del gegant IAG. La matriu anglesa, en la qual es troba Ibèria i Vueling, aquest pendent de les reunions bilaterals entre les dues parts polítiques.

En el cas de Vueling, líder de trànsit en l’aeroport del Prat, IAG declara que és propietària de Vueling al 99,5% i la considera una de les seves principals filials, al mateix nivell de British Airways, IAG Càrrec i Ibèria. La qüestió és que les companyies que no tinguin majoria de capital i control de la UE no podran seguir amb els seus vols interns.

“Entenc que no han comunicat canvis en l’accionariat perquè no s’han produït. Per a mantenir la llicència per a operar IAG hauria de demostrar que almenys un 51% de la seva capital està en mans comunitàries, alguna cosa que avui dia no compleix”, valora Felipe López-Gálvez, analista de Self Bank. Per part seva, IAG defensa que és una companyia espanyola i les seves aerolínies tenen AOCs (Air Operator Certificate) estables des de fa molt temps, així com gran part del negoci a Irlanda, França, Espanya, Àustria i Regne Unit. “Estem segurs que complirem amb les normes de propietat i control post Brexit acordades per la UE i el Regne Unit”, assenyalen fonts de la companyia.

Malgrat el missatge d’esperança per part de l’empresa, Brussel·les porta temps demanant a les companyies aèries que es preparin per a la possibilitat, cada vegada més possible, d’un Brexit dur. Per a limitar danys, durant un any aquestes companyies podran mantenir els seus vols entre la Unió Europa i el Regne Unit, sempre que es tracti de trajectes “punt a punt”, és a dir sense escales. Un escenari que poc alleujament aportaria a Vueling o Ibèria.

A Brussel·les reconeixen que la situació d’Ibèria és especialment complexa per a determinar si complirà o no les condicions per a continuar considerant-se companyia de la UE, donada la seva estructura de propietat, i en tot cas, apunten que la decisió correspon prendre-la al regulador espanyol, l’Agència Estatal de Regulació Aèria (AESA). Però, fonts europees també afegeixen que “la Comissió Europea està preparada per a actuar si no es respecten les regles”.

Ibèria, líder del creixement de IAG

Malgrat la greu situació corporativa, Ibèria és l’aerolínia de IAG que més ha crescut i millorat en 2018 quant a ocupació. Ha transportat un 11,7% més de passatgers per quilòmetre mentre que l’aerolínia més gran de l’holding, British Airways, ha registrat una alça del 3,3%.

Així, les dades d’Ibèria s’expliquen perquè és el primer any complet d’activitat de Level a Barcelona -la signatura de baix cost i llarg radi de IAG va començar a volar al Prat al juny de 2017- i per la forta aposta i Ibèria per créixer als EUA i Amèrica Llatina amb un augment de les destinacions, les freqüències i una política de preus més ajustada per a competir amb el desembarcament del baix cost al Nou Continent. De cara a 2019, Ibèria, que també s’ha comportat millor de Vueling (+9,8%) i que Aer Lingus, té ambiciosos plans de creixement a Amèrica Llatina, Europa i Àsia, on augmentarà les freqüències al Japó.

A nivell holding, el trànsit de passatgers de IAG ha crescut un 7,7% en 2018 fins als 112,92 milions de viatgers. El mercat que més ha millorat és el domèstic, amb una alça del 9,1% mentre que el trànsit amb Amèrica del Nord puja el 7,7 per cent als 60,56 milions de viatgers i el d’Amèrica Llatina puja un altre 7,7% als 5,34 milions.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies