CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Colau no vol comunicar un dels carrers més llargs de Barcelona Colau no vol comunicar un dels carrers més llargs de Barcelona

Colau no vol comunicar un dels carrers més llargs de Barcelona

Mentre que l’oposició demana una línia de bus que comuniqui tota la diagonal, Ada Colau només veu l’ampliació del tramvia com a única opció possible
CatalunyaPolíticaZPortada Izquierda 5 juny, 2018 CatDialeg.cat 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » Colau no vol comunicar un dels carrers més llargs de Barcelona

Fruit de l’enuig per la manca de suport per part de l’oposició a fer circular el tramvia per la diagonal, Ada Colau ha negat la possibilitat de crear una línia ràpida de bus que comuniqui als barcelonins que cada dia es desplacen per un dels carrers més llargs d’Espanya.

Ada Colau ha presentat el disseny final de la nova xarxa d’autobusos urbans, amb 28 línies d’altes prestacions que creuen la ciutat en vertical, horitzontal i diagonal i guanyen en velocitat comercial. És la culminació de l’anomenada xarxa ortogonal de bus, que es va començar a implantar el 2012 i està previst acabar a la tardor. I el dibuix final no preveu la D30, una línia prevista en el disseny original, que creuaria l’avinguda de la Diagonal de principi a fi. I que partits de l’oposició com el PDeCAT fa anys que defensen, fins i tot com a alternativa al tramvia que Colau no ha pogut aprovar.

Després de Gran Via de les Corts Catalanes, el carrer més llarg d’Espanya (13 quilòmetres), l’avinguda de la Diagonal té 452 portals. Tallada per la plaça de les Glòries, la configuració d’un mitjà de transport (fins ara inexistent) que comuniqui tota l’avinguda és de vital importància. Fins ara els barcelonins que volen realitzar aquest trajecte ha de perdre temps innecessari. No hi ha cap línia de metro que ho permeti, obligant als usuaris a realitzar més d’un transbordament, i les línies de bus que incorporen gran part de la diagonal en el seu recorregut (entre altres, el bus 33, 34 i el 7) es desvien per altres carrers.

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, ha insistit durant la presentació en l’aposta de l’executiu pel tramvia. “Ho diuen les universitats, les entitats i els col·legis professionals, nou ajuntaments ho demanen… el que necessita la Diagonal de Barcelona és un tramvia i no se substitueix per un bus”, ha defensat. “L’aposta segueix sent el tramvia” que uneixi les dues xarxes existents, ha reblat, i ha afegit: “Hi ha consens electoral, però falta el polític i seguirem treballant, no ens plantegem la substitució d’una cosa per l’altra”.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies