CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Colau frenarà la construcció de places de pàrquing en la seva guerra contra el cotxe Colau frenarà la construcció de places de pàrquing en la seva guerra contra el cotxe

Colau frenarà la construcció de places de pàrquing en la seva guerra contra el cotxe

La nova mesura provocarà un augment del cost de les places d’aparcaments, i per tant tornarà a perjudicar les classes baixes, igual que prohibir la circulació de cotxes de més de 20 anys
CatalunyaPolíticaZPortada IzquierdaZResto 19 maig, 2017 CatDialeg.cat 1
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Colau frenarà la construcció de places de pàrquing en la seva guerra contra el cotxe

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook13Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

Colau continua amb la seva guerra particular contra el cotxe. L’Ajuntament de Barcelona creu que hi ha un excés de places de pàrquing a la ciutat –640.000 places per a 570.000 cotxes, segons els càlculs fets pels tècnics municipals–, i per això ha decidit frenar en sec la construcció de nous aparcaments.

La nova proposta de regulació del consistori ha estat aprovada amb els vots a favor del govern, la CUP, mentre que C’s, ERC i el regidor no adscrit Gerard Ardanuy s’han abstingut i el grup demòcrata i el PP han votat en contra. Consisteix a reduir a una quarta part les places en edificis d’habitatge protegit (d’una plaça per pis a una per cada quatre); eliminar les places en habitatges dotacionals i equipaments de proximitat; i reduir les places previstes en comerços i centres comercials. Pel que fa als edificis de pisos de promoció privada, oficines i hotels, el que fins ara eren les places mínimes passaran a considerar-se màximes.

Les ordenances de Barcelona marquen que ha d’existir un determinat nombre de places de pàrquing en funció de si es tracta un edifici d’habitatges protegits, d’equipaments de proximitat, de centres comercials… Fins ara l’objectiu d’aquestes ordenances era que els cotxes no aparquessin al carrer, i així evitar donar voltes, consumir més gasolina i, per tant, contaminar menys.

La ‘cotxefòbia’ de Colau

La mesura no ha estat ben acollida pels grups que hi ha votat en contra. Javier Mulleras, del PP, va criticar la “cotxefòbia” d’aquest govern municipal (recordant la voluntat de prohibir la circulació dels cotxes de més de 20 anys). Per la regidora d’Urbanisme, Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, cal trencar la idea que cada família tingui un cotxe en favor d’altres sistemes tinença o mobilitat.

Però aquesta afirmació és una tesi ideològica, ja que les famílies que tenen cotxes és perquè ho necessiten. La tesi que el cotxe és un luxe i que la gent el fa servir sense necessitar-lo no es pot generalitzar. Amb un sistema de transport més ràpid, econòmic i eficient, la majoria de la població preferiria anar a treballar amb tren o autobús abans que fer-ho en cotxe per evitar-se maldecaps.

A més, cal tenir en compte que reduir el nombre de pàrquings just ara que comença la represa econòmica i que, per tant, la gent torna a comprar cotxes, es traduirà amb més propensió a haver d’aparcar al carrer. I això comportarà donar més voltes i més impacte contaminant per aparcar.

Mesures que perjudiquen les classes mitjanes-baixes

Però és que a més a més, aquesta és una mesura que perjudica les classes mitjanes-baixes. Si l’Ajuntament restringeix l’oferta d’aparcaments mentre la demanda va augmentant per l’increment de cotxes, necessàriament apujarà el preu de la plaça de pàrquing. Això significa que els preus de lloguers d’aparcaments i de pàrquings privats tendiran a augmentar de forma proporcional a com ho faci la demanda.

Si enllacem aquesta dada amb la retirada de circulació dels cotxes de més de 20 anys d’antiguitat, les classes mitjanes però sobretot les baixes quedaran castigades. D’una banda perquè són les que viuen en barris més densos on hi ha menys aparcament. Encara que hi hagi 640.000 llocs per aparcar a Barcelona, de quina manera estan distribuïts? La gran majoria es troben al centre o a barris de classe de molta població. I d’altra banda, qui té un cotxe de més de 20 anys d’antiguitat és perquè no se l’ha pogut renovar. És a dir, aquelles persones que van més justes de diners.

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook13Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

CatDialeg.cat

  • Marisa Beltrán Sábat

    19 maig, 2017 #1 Author

    aquesta senyora Janet Sanz sembla q el seu enemic siguin el ciutadas,nomes fa q coses en contea dels nateixos,estara frustada?tindrá quelcom q no ha pogut superar,tanta mala llet per una persona tan jove..,no se,no se, se hauria de fer-so mirar

    Respon

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació.ACEPTAR

Aviso de cookies