CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Els diaris digitals més llegits: CEO i OJD, dues enquestes que es contradiuen Els diaris digitals més llegits: CEO i OJD, dues enquestes que es contradiuen

Els diaris digitals més llegits: CEO i OJD, dues enquestes que es contradiuen

Les dues enquestes sobre mitjans de Catalunya donen dades molt contradictòries sobre els lectors que tenen els diaris digitals en català
SocietatZPortada DerechaZResto 21 Abril, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » Els diaris digitals més llegits: CEO i OJD, dues enquestes que es contradiuen

Un cop més les enquestes d’audiències de Catalunya tornen a estar en desacord en els seus resultats. Fa pocs dies van sortir les xifres de l’OJD sobre els mitjans de comunicació digitals més llegits, i poc tenen a veure les seves conclusions amb les quals va mostrar el CEO aviat farà un mes. L’OJD dóna les xifres en visitants únics al mes, i el CEO en percentatge de visites, però és suficient per fer la comparativa.

És prou cridaner que mentre que només el 3% de la gent s’informa a través de Nació Digital (CEO), sigui el digital amb més nombre de visitants únics, 2.494.834 (OJD). No coincideix. El Periódico, per la seva banda, segons el CEO té el 14,7% de les audiències, i segons l’OJD, té 567.689 visitants. Això xoca amb les dades de l’ara.cat, ja que mentre té 1.782.356 (per l’OJD és el segon digital més llegit), només és llegit per l’11,3% dels catalans. Com és possible que un diari que és llegit per un percentatge menor de gent, tingui el triple de lectors?

Els 10 diaris digitals amb més lectors únics segons l’OJD.

Aquests són els resultats del CEO sobre mitjans digitals. Destaquen el Vilaweb i el Nació Digital.

La mateixa peculiaritat es podria donar amb el Nació Digital i VilaWeb, ja que aquest últim és llegit pel 6,7% dels catalans (CEO), és a dir, més del doble que el ND, però en canvi, segons l’OJD, té pràcticament la meitat de lectors (1.327.571). En els dos casos també es contraposen, i de manera exagerada, amb la situació d’El Periódico.

La Vanguardia digital, per exemple, que segons el CEO és el mitjà més llegit (21,9%), no apareix a l’OJD.

Totes aquestes peculiaritats podrien tenir diverses lectures. Una és que una de les dues enquestes s’hagi equivocat. L’altra és que hi hagi alguns diaris que, a través de certs mecanismes tècnics, maquillin els seus resultats amb visitants únics que no siguin reals, sinó d’aquestes estratègies tècniques.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies