CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Catalunya col·lapsada pels talls de carreteres i trens, però sense quòrum per la vaga Catalunya col·lapsada pels talls de carreteres i trens, però sense quòrum per la vaga

Catalunya col·lapsada pels talls de carreteres i trens, però sense quòrum per la vaga

Les mobilitzacions de protesta s’han notat a tota Catalunya, que avui s’ha llevat amb les carreteres tallades i amb la impossibilitat d’anar a treballar
SocietatZPortada IzquierdaZResto 8 novembre, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Catalunya col·lapsada pels talls de carreteres i trens, però sense quòrum per la vaga

Les protestes contra l’empresonament de l’exgovern de Catalunya s’han traduït en desenes de mobilitzacions que han provocat diversos talls de carreteres i autopistes a tot Catalunya, a banda d’ocupacions en vies ràpides i vies de ferrocarrils. La que havia de ser una gran vaga general de país, finalment no va rebre el suport dels principals sindicats, Comissions Obreres, UGT i USO, per la qual cosa ha acabat sent una mobilització que ha col·lapsat Catalunya gràcies a l’agrupament de sindicats minoritaris amb capacitat per fer molt de soroll.

Sense els principals sindicats laborals donant suport a la vaga, la gran majoria de treballadors han anat a treballar, o almenys ho ha intentat. Un fet que ha demostrat que certament avui s’ha produït molt més col·lapse que el mes passat perquè el treball no ha fet vaga. Quan hi ha una vaga general, els taxis no circulen, els ciutadans no agafen el cotxe per anar a la feina, no hi ha furgonetes que distribueixen… En canvi, avui, tots aquests agents estaven al carrer intentant circular, i per això l’impacte ha sigut més gran, i ho continuarà sent al llarg del dia. I és per això que els talls de carreteres sense vaga general provoquen un problema molt més gran.

A banda dels sindicats formals que han convocat la vaga, la Intersindical CSC, poc reconeguda, la principal potència que li ha donat suport ha estat el sindicat USTEC, de l’escola pública. Això significa que els treballadors amb fills que avui no tenen classe, i que a més a més s’han trobat tot aquest trànsit de bon matí, ha estat doblement perjudicat per la situació.

La vaga també ha rebut els suports de la plataforma Universitats per la República, i les centrals Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) i el Sindicat d’Estudiants (SE), i d’entitats com l’ANC, Òmnium Cultural, AMI o AMC. A banda, és clar, dels Comitès de Defensa de la República (CDR), que hauran sigut dels principals precursors dels talls i aturades en les carreteres.

Principals talls en carreteres i vies de tern de Catalunya

A dos quarts de vuit del matí ja hi havia 30 carreteres tallades, i actualment gairebé arriben a la quarantena. A primera hora la B-23 ho estava a l’alçada de Sant Joan Despí, i la B-20 a Santa Coloma de Gramenet. Abans de les 8 del matí l’A-2 estava tallada en 6 punts diferents; la B-20 en tres, la C-25 en 4, i la C-37, en tres. També hi havia diversos talls a l’AP-7 i a la C-32. Ja a un quart de sis del matí s’havien tallat els extrems nord i sud de l’AP-7, i una mica més tard els accessos a Barcelona. La C-58 s’ha convertit en una pista de ball només començar el matí, just a l’alçada de Sabadell.

A les 6 del matí, l’A-2 a l’alçada d’Abrera ja hi havia talls, i no han començat a passar vehicles fins 4 hores més tard. A les 8 del matí, els talls ja han deixat un mapa de la circulació al voltant de Barcelona molt significatiu.

carreteres

Tot i que a les 11 la circulació al voltant de Barcelona ja havia millorat una mica, encara hi havia molts talls que impedien la circulació.

carreteres

Talls de circulació en vies de tren

Hi ha hagut diversos piquets que han tallat la circulació d’algunes vies de tren. És el cas de la línia 4 de Rodalies, o de l’R16 a Ulldecona, que a mesura que ha anat avançant el matí s’ha anat generalitzant.

Un altre que també ha quedat fortament afectada és la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), també afectades per les ocupacions a la via.

La ciutat més afectada segurament ha estat Barcelona. Hi ha diverses accions de manifestants que tallen o han tallat el trànsit en algunes de les seves principals vies, com la Diagonal, la Gran Via, el Paral·lel o la plaça Cerdà. A la ronda Litoral, per exemple, els piquets han tallat tots dos sentits, fins a dos quarts d’onze, que ja s’ha alliberat.

Serveis mínims en el transport públic

Per la convocatòria d’aquesta vaga s’han estipulat uns serveis mínims en el transport públic. Rodalies, per exemple, ha programat una circulació del 30% dels seus trens, mentre que RENFE preveia ahir operar amb normalitat. Com que el sindicat minoritari CSC, que decreta els serveis mínims per la Generalitat, també va convocar vaga general, el bus i metro de Barcelona garanteixen un 50% del seu servei habitual en hores punta (de 06.30 a 09.30 i de 17.00 a 20.00), i del 25% en la resta del dia.

carreteres

Serveis mínims pel transport públic.

Les principals conseqüències de la protesta

La majoria de talls els han provocat grups petits de protestants o piquets, ja que la majoria de gent no ha participat de la protesta. Caldria preguntar-se si aquesta situació podria provocar un ‘efecte bumerang’, especialment si es continua repetint (recordem que és la segona ‘vaga’ que es produeix en un mes). Per mobilitzar-se i protestar contra el govern central hi ha altres mecanismes també vàlids, com tallar només les entrades i sortides de Catalunya, o encerclar els edificis de l’estat a Barcelona perquè no hi entri ningú, per exemple, però crear aquest rebombori pot crear un efecte contrari al pretès, i que Catalunya sigui la principal perjudicada de tot plegat.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació.ACEPTAR

Aviso de cookies