CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Carreteres afectades en protesta pels empresonaments Carreteres afectades en protesta pels empresonaments

Carreteres afectades en protesta pels empresonaments

L’endemà de la decisió de l’Audiència Nacional centenars de ciutadans s’han manifestat per tallar carreteres, vies de tren i carrers
SocietatZPortada IzquierdaZResto 3 novembre, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Carreteres afectades en protesta pels empresonaments

En aquests moments encara hi ha diverses carreteres que estan patint talls en protesta per la decisió de l’Audiència Nacional de dictaminar presó incondicional pels membres del govern català que ahir van anar a declarar a Madrid. L’N-340 a Alcanar (Tarragona), la C-4 a Bassella (Lleida) i l’N-230 a Les (Lleida). En aquest darrer cas, la via registra retencions per una marxa lenta. Però la veritat és que durant el llarg del matí hi ha hagut molts més talls registrats. A l’N-2 a la Junquera, a la C-25 a Sallent, la B-23 a Molins de Rei, l’N-230 a Bausen (Vall d’Aran), l’N-145 a la Seu, la C-26 a Foradada (Lleida), o l’A-2 a Castellolí (Anoia). Aquest últim tall, provocat per tractors, han sigut els primers impediments per accedir a Barcelona a primera hora del matí.

Poc abans de les vuit del matí, les retencions ja arribaven als quatre quilòmetres. En direcció a Barcelona, també, hi ha hagut problemes a la mateixa A-2 a Pallejà, Sant Joan Despí i Cornellà de Llobregat, ambdós amb cues que superaven els set quilòmetres. Tot i que la marxa amb els tractors ha durat mitja hora, les repercussions s’han fet notar en diverses vies d’entrada a la ciutat i a l’àrea metropolitana. A la B-23, per exemple, s’han arribat a registrar fins a 11 quilòmetres de cua entre Molins de Rei i l’entrada a Barcelona.

Per aquesta mateixa protesta, un grup de manifestants també ha tallat aquest matí durant més de mitja hora la Gran Via de Barcelona en els dos sentits de la marxa, a l’altura de la plaça de les Glòries. Concretament a la confluència entre l’artèria tallada i el carrer Llacuna.

Una protesta en la qual hi ha participat Arran, Comitès de Defensa de la República (CDR), i altres entitats independentistes, segons apuntaven als seus comptes de Twitter. També hi ha hagut talls a l’A-2 a l’altura del Bruc.

Talls ferroviaris

Paral·lelament a tots els talls de carretera, aquest matí també ha quedat interrompuda durant uns 15 minuts la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que va de Barcelona al Vallès Occidental, a l’altura de Sant Cugat del Vallès. La causa ha estat una protesta contra l’empresonament del govern de Catalunya cessat, però la circulació s’ha reactivat amb els trens fora del seu horari habitual. Les interrupcions de circulació s’han començat a quarts de vuit del matí.

El greu risc econòmic de les protestes

Hi ha tres tipus de protesta diferent. La primera són les concentracions que es convoquen en places o llocs determinats. La segona són aquelles accions que dificulten molt la vida de la gent, com podrien ser les vagues, en les quals els serveis públics mínims posen greus impediments al funcionament del dia a dia (pocs trens, empreses que no obren, classes suspeses d’universitat…).

Hi ha una tercera modalitat que encara complica més el funcionament del territori. Es tracta d’aquelles protestes que afecten el funcionament econòmic, com els talls de carretera, ferrocarrils o determinades vies de la ciutat. En una vaga, qui queda perjudicat és una empresa concreta, i el problema està localitzat, però quan es tallen carreteres, hi ha una deslocalització física del problema que passa a afectar, per exemple, als centres logístics de les multinacionals que tenen plataforma a Catalunya i que distribueixen per tota Espanya i el centre d’Europa.

Aquesta ja és la segona vegada que es produeix una protesta d’aquestes característiques últimament, i tot apunta que aviat n’hi podria haver una tercera, o una quarta… Si aquestes situacions es van mantenint en el temps, totes aquestes empreses afectades acabaran per deslocalitzar els seus centres logístics, per tal de no estar sotmeses a la incertesa que durant mesos, de tant en tant, es tallin les carreteres i no puguin operar amb normalitat (i perdin diners).

Es pot entrar a una espiral que, per buscar justícia, els principals perjudicats siguin els mateixos catalans. La teoria que aquesta situació és positiva perquè una crisi econòmica catalana també es traslladaria a Espanya, i per tant, obligaria els governs a negociar, no és vàlida, ja que perquè la crisi de Catalunya afecti a tot l’Estat hauria de ser molt gran, mentre que si l’impacte és a Catalunya, afecta només a Catalunya.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació.ACEPTAR

Aviso de cookies