CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Black Friday: cau el pressupost nadalenc Black Friday: cau el pressupost nadalenc

Black Friday: cau el pressupost nadalenc

La irrupció del Black Friday ha distorsionat el pressupost nadalenc de les famílies, situant-se en mínims històrics. Els comerciants manifesten el seu desacord per l’allargament del període de rebaixes.
EconomiaZPortada Derecha 5 desembre, 2018 CatDialeg 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » Black Friday: cau el pressupost nadalenc

Després d’anys observant com el fenomen del Black Friday tenia un gran èxit als grans establiments dels Estats Units, sembla que hi ha arribat per quedar-se a Espanya. Els comerciants aquest any, encara queixant-se per aquesta moda, han aplicat en una gran majoria de les botigues els grans descomptes.

L’èxit aparent d’aquesta campanya de rebaixes es veu entelat per la proximitat amb el Nadal. Si ja en el passat, gràcies a la influència americana, els regals de Papà Noel pretenien a Espanya eclipsar als tradicionals reis, el Black Friday acaba de buidar l’estalvi familiar en aquestes dates.

A escala empírica diferents entitats han dut a terme diversos estudis per quantificar els efectes del Black Friday a Espanya. Segons l’últim estudi de Deloitte sobre consum nadalenc, reflecteix com el 33% de les compres dedicades a aquestes festes s’avancen al mes de novembre, a causa de la influència de la campanya de descomptes.

“Cada vegada té més impacte, emportant-se tot el protagonisme a la primera quinzena de desembre a l’hora de fer les compres”, va valorar Victoria Larroy, sòcia de Béns de Consum i Distribució de Deloitte, en la presentació de l’estudi.

El 30,3% dels consumidors planegen fer les seves compres durant els primers quinze dies del mes vinent, sent aquests superats per primera vegada pel conjunt de novembre. A més, un 4,8% comprarà al gener, menys fins i tot que els que han comprat abans de començar el mes actual. “El Black Friday és un esdeveniment consolidat, per això no esperem grans increments aquest any respecte a l’anterior”, va apuntar Bruno Rodríguez, soci de Deloitte.

En un recent estudi de La Vanguardia, publicat el dos de Desembre, es detalla la caiguda permanent del pressupost de Nadal en les famílies espanyoles. Gairebé a punt d’esclatar la crisi econòmica, en el 2007, el pressupost mitjà nadalenc per llar rondava els 1.000 euros.

Amb l’entrada de la recessió econòmica, fins a l’any 2016, la quantitat de diners desemborsats fluctua al voltant dels 700 euros. Des de fa dos anys, amb l’aparició del Black Friday, el pressupost mitjà familiar ha caigut fins als 600 euros.

Finalment, malgrat l’èxit comercial en aquest any, els comerciants no estan contents pels llargs períodes de rebaixes. Des de novembre fins a mitjan gener es veuen forçats a establir preus més baixos, reduint els marges esperats.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies