CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Bicing: 12 milions d’euros per a una minoria Bicing: 12 milions d’euros per a una minoria

Bicing: 12 milions d’euros per a una minoria

Només el 0,5% dels desplaçaments diaris a Barcelona es fan amb Bicing. La milionària despesa no correspon a la idea de crear una alternativa sostenible i econòmica per als barcelonins
CatalunyaPolíticaZPortada Izquierda 2 maig, 2018 CatDialeg.cat 1
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Bicing: 12 milions d’euros per a una minoria

El Consistori porta ja més de deu anys invertint milions d’euros en Bicing. El servei de bicicletes urbanes, que suposa només el 0,5% del total de desplaçaments diaris, representa una despesa pública de 12 milions d’euros anuals.

Paradoxalment, mentre que l’ús de la bicicleta ha anat augmentant fins a arribar al 2% dels desplaçaments, Bicing ha perdut més de 70.000 usuaris. L’Ajuntament, però, posa èmfasi en l’augment d’11.520 usuaris en els darrers anys. El Consistori atribueix l’augment a l’ampliació de la xarxa de carrils bici, que ha passat de 116 a 179 quilòmetres durant aquest mandat, un 54% més.

El Bicing va fer deu anys el 2017. Va començar a operar el març del 2007. Quan va començar, costava 24 euros l’any i va estar a punt de morir d’èxit. Amb només 1.500 bicis, en quatre mesos ja tenia 70.000 abonats i creixia al ritme de mil al dia. El primer any va tancar amb més de 100.000 abonats. El segon amb 182.000. Però entre la saturació del servei, les avaries, la pujada de preu a 35 euros (ara en val 47) i el fet que la renovació va deixar de ser automàtica, la xifra es va desplomar el 2010 fins als 117.523 i excepte un lleu repunt, va caure en picat fins al 2015.

Malgrat l’augment d’abonats, sobre el total de desplaçaments a pedals la bici pública perd pes. Del 40% del Bicing sobre el total de desplaçaments amb bici que representava el 2012 (el primer any que es va comptabilitzar), ha caigut fins a una quarta part (el 26,4%).

Una opció més econòmica per a l’Ajuntament i per als usuaris seria la subvenció directa de l’adquisició de bicicletes. D’aquesta manera els barcelonins podrien fer-ne un ús més extensiu d’aquest mitjà de transport i reduir la despesa milionària del Bicing. A més a més, la subvenció només es realitzaria una vegada (simplificant la gestió).

Des de l’any passat l’empresa que gestionava el servei ja no és Clear Channel sinó Cespa (filial de Ferrovial). El problema principal és els diners que s’inverteixen per l’actual flota de bicicletes (7.000). Un ús més massiu d’aquest servei elevaria exponencialment els costos, posant en entredit que la bicicleta pública és un model econòmic i sostenible.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

  • An. F.

    5 maig, 2018 #1 Author

    Més barat seria posar sistemes de retenció de bicis realment segurs, sense haver de pagar per no tenir por a què té la prenguin.
    Llavors, ja no caldria el Bicing.
    Només té de bo, justament, que no t’has de preocupar per deixar la bici al carrer.
    Si es subvencionen bicis, han de ser assequibles, no de marca, que tenen els preus realment disparats.

    Respon

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies