CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Barcelona: les escoles més pobres tenen pitjors resultats Barcelona: les escoles més pobres tenen pitjors resultats

Barcelona: les escoles més pobres tenen pitjors resultats

Les escoles públiques de la ciutat de Barcelona tenen de mitjana uns resultats acadèmics més dolents que la resta de la ciutat
SocietatZPortada Izquierda 13 febrer, 2018 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » Barcelona: les escoles més pobres tenen pitjors resultats

Les escoles públiques dels barris més pobres de Barcelona tenen pitjors resultats que la resta de la ciutat. Els resultats, trets de les proves de competències bàsiques, mostren un panorama educatiu desigual. Els experts insisteixen en què la raó principal d’aquests resultats no és per la qualitat de l’educació del centre sinó del context socioeconòmic que viuen els alumnes.

Catalunya és la quarta comunitat que menys diners destina en educació

Llevat d’excepcions, les dades oficials del Consorci d’Educació de Barcelona sobre els resultats de les proves de primària estan relacionats amb les ajudes que reben els alumnes i la complexitat dels centres. És a dir, les escoles amb resultats baixos en les proves de primària coincideixen amb entorns de major complexitat social i barris de menor renda. En canvi, obtenen millors resultats escoles ubicades en barris amb major renda, menys ajudes i entorns qualificats com de menor complexitat.

Les dades, publicades pel diari El País, mostren que el cas de les 38 escoles els alumnes tenen els pitjors resultats en les proves de competències de sisè, la gran majoria (32) compten amb més del 25% d’alumnes que reben ajudes del fons social. Aquesta ajuda va ser creada per l’exalcalde Xavier Trias, i l’ha mantingut Ada Colau, per a famílies en situació vulnerable i consisteix en 100 euros mensuals per manutenció dels menors. A més, d’aquests centres, 32 són de complexitat alta o molt alta. Aquestes escoles es troben a la perifèria de la ciutat, exactament a Nou Barris, el Besòs i les dues Marines de la Zona Franca.

Espanya inverteix menys PIB en Sanitat i Educació

Per una altra banda, en les 39 escoles els alumnes de sisè obtenen unes altes competències en les proves de sisè, en la majoria (30), l’alumnat que rep fons social és inferior al 10%. Són a més centres de complexitat baixa (13) o mitja baixa (17). Aquests centres estan ubicats en districtes amb rendes superiors a la mitjana de la ciutat, com l’Eixample, Les Corts, Gràcia o Sarrià – Sant Gervasi.

Aquesta existent correlació, però, no sempre es compleix. És el cas del barri de la Prosperitat, on els alumnes han tret uns resultats alts en les proves de competències bàsiques. Això també passa, però en cas contrari, al Barri de Gràcia on els resultats són baixos.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies