CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Barcelona: els accidents de ciclistes augmenten un 110% Barcelona: els accidents de ciclistes augmenten un 110%

Barcelona: els accidents de ciclistes augmenten un 110%

El nombre de viatges diaris ha crescut un 56% a la ciutat de Barcelona. Aquest augment ha vingut acompanyat d’un increment del 110% d’accidents amb ciclistes implicats
SocietatZPortada Izquierda 5 juliol, 2018 CatDialeg.cat 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » Barcelona: els accidents de ciclistes augmenten un 110%

L’Ajuntament es manté impassible davant de l’augment del 110% d’accidents de ciclistes a la ciutat de Barcelona. Segons les darreres dades del RACC, els accidents amb bicicletes implicades en els últims vuit anys no para de créixer. Per una altra banda, el 46% dels ciclistes desconeixen la normativa de circulació.

Les 63.000 persones que es desplacen diàriament amb bicicleta pels carrers de Barcelona posa en manifest que ja no és un mitjà de transport marginal. El creixement del nombre de viatges ha crescut un 56%. Cada vegada són més veus les que reclamen una reforma legal perquè les bicicletes siguin reconegudes com a vehicles que són. Matrícules, assegurances i una formació viària són necessàries per reduir els accidents de trànsit on les bicicletes es veuen implicades.

A l’enquesta realitzada pel RACC desvela que la meitat dels ciclistes no saben que no poden circular per voreres de menys de 4,5 metres o que de nit s’han de portar llums davant i darrere i peces reflectores. També desconeixen que està prohibit, a l’igual que la resta de vehicles, fer-ne ús d’auriculars (un 24% els fan servir) i utilitzar el mòbil (10% ho fan circulant).

Des del RACC es fa una crida per millorar els elements del seu entorn, com vorades i pals, per evitar lesions dels ciclistes, ja que la majoria d’accidents que pateixen són caigudes. L’informe recull que la ciutat disposa de 1.207 quilòmetres de vials recomanats per a bicicletes, en els quals s’inclouen els carrils bici (166 quilòmetres), els carrers de Zona 30 (355 quilòmetres), els denominats Carrers 30 (558 quilòmetres) i les vies de plataforma única (128 quilòmetres) –aquestes últimes són aquelles on la vorera i la calçada estan al mateix nivell.

També aconsellen a Ada Colau que, abans d’augmentar els carrils actuals, s’ha de “consolidar els carrils bici existents i resoldre les problemàtiques puntuals que s’han creat abans de prioritzar l’extensió de la xarxa, amb l’objectiu d’evitar la generació d’un sentiment advers cap a la mobilitat ciclista”.
“Abans de fer més carrils bici s’ha de parlar amb els barris, consultar els veïns i els comerciants, escoltar la gent”, ha indicat Josep Mateu, president del RACC en la presentació de l’informe.

Els tècnics del RACC consideren que “s’han de prioritzar els carrils de sentit únic abans que els bidireccionals i instal·lar semàfors propis per als ciclistes en tots els carrils bici”. Es demana que aquests semàfors estiguin a l’altura del ciclista i ben diferenciats de la resta. “El nostre veto als carrils bici bidireccionals es refereix només als que hi ha en carrers de sentit únic, com Urgell, però no als d’altres vies com el carrer de Marina o del passeig de Sant Joan on, a l’anar pel centre de la calçada i segregats, no suposen cap problema”, afirmen des de la institució.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies