CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Amèrica Llatina: proper objectiu de Renfe Amèrica Llatina: proper objectiu de Renfe

Amèrica Llatina: proper objectiu de Renfe

L’empresa ferroviària Renfe vol apostar per Amèrica Llatina, creant una filial internacional per facilitar el procés d’expansió
EconomiaZPortada Derecha 14 Desembre, 2018 CatDialeg.cat 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » Amèrica Llatina: proper objectiu de Renfe

L’empresa espanyola Renfe està apostant per poder crear una filial per millorar la seva presència internacional. La creació d’una societat permetrà aliar-se amb empreses existents a Cuba, El Salvador, Costa Rica, Paraguai, Mèxic, Bolívia i el Perú.

A més, Renfe també està pendent que el Ministeri de Foment li doni el vistiplau definitiu per a la constitució d’una filial nord-americana a través de la qual treballarà per al projecte d’alta velocitat a Texas, el Texas Bullet Train. Aquesta companyia, també s’utilitzaria per licitar per altres projectes als EUA i a Canadà, on s’estan estudiant diverses opcions.

El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, va traslladar l’interès de les empreses espanyoles per participar en aquest projecte ferroviari durant la seva visita d’Estat a Bolívia el passat estiu. Mèxic és un altre dels grans focus d’atracció per Renfe, on el nou president Andrés Manuel López Obrador acaba de ratificar la construcció del tren Maya després de la celebració d’un referèndum en el qual han participat menys d’un milió de persones.

“El problema als EUA és que si no es té presència física a través d’una societat és molt difícil aconseguir projectes. S’estan ultimant els preparatius per constituir una filial nord-americana amb la qual licitar per projectes tant al país nord-americà com a Canadà. Renfe només està a l’espera del vistiplau del Ministeri de Foment per concloure el procés i obrir-la”, expliquen fonts properes a l’operador.

Més enllà d’Amèrica Llatina, el Regne Unit és un altre mercat preferent per Renfe. Al mes de març va obtenir la llicència per operar el país britànic: el passaport de prequalificació (PQQ Passport). Aquest document ho va sol·licitar després de veure’s obligat a desestimar presentar-se al concurs per operar la línia de l’AVE que unirà Londres i Manchester al no trobar un soci privat amb el qual licitar. D’aquesta manera l’empresa està negociant una aliança amb el grup d’Hong Kong MTR per tornar a entrar en la carrera pel West Coast Partnership (WCP), que inclou el futur servei d’alta velocitat Londres-Birminghan-Manchester-Leeds.

Paral·lelament a les converses amb MTR, Renfe s’ha reunit amb representants dels gegants ferroviari asiàtic Xina Railway per signar un principi d’acord que obri la porta al fet que Renfe entri al mercat xinès i aquests en l’espanyol una vegada es conclogui la liberalització del mercat.

Print Friendly, PDF & Email

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies