CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
L’Ajuntament no aconsegueix posar-se d’acord amb els veïns L’Ajuntament no aconsegueix posar-se d’acord amb els veïns

L’Ajuntament no aconsegueix posar-se d’acord amb els veïns

El consistori barceloní té greus conflictes amb els veïns per no ser capaç d’arribar a acords previs amb ells i no tenir-los informats en relació als grans projectes municipals
CatalunyaPolíticaZPortada IzquierdaZResto 17 maig, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » L’Ajuntament no aconsegueix posar-se d’acord amb els veïns

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

L’Ajuntament de Barcelona té diversos fronts oberts relacionats amb les grans infraestructures programades. El seu pla municipal sovint s’ha contraposat amb la voluntat dels veïns dels barris afectats, i aquesta situació ha generat conflictes i tensions entre les parts. El govern de BComú, encapçalat per Colau, va fer bandera durant tota la campanya electoral que el seu equip ho negociaria tot amb els ciutadans a través de consultes i processos participatius, però la realitat és que els grans conflictes han nascut d’un dèficit d’acord previ i un dèficit d’informació cap als veïns.

Aquests són tres dels principals conflictes actuals:

La Superilla del Poblenou i les complicacions de crear-ne una de nova

Quan el consistori barceloní va implementar la Superilla del Poblenou tenia per objectiu condicionar la ciutat amb més reformes de l’estil. Però aquest projecte ha resultat ser un maldecap per l’executiu municipal, que des que la va habilitar només ha rebut queixes i crítiques per part de veïns i experts.

Una marxa de veïns del Poblenou en contra de la Superilla.

Un dels camins més ràpids i directes per accedir al centre de la ciutat amb el cotxe des del Poblenou passava abans pel carrer Almogàvers. Ara però, aquest està tallat per la superilla, i els vehicles que han de fer aquest trajecte han de buscar alternatives i fer més voltes. El problema és que aquesta situació provoca contínues cues i embussos, fet que genera molta més contaminació. I això es contraposa amb la normativa de la futura prohibició dels cotxes de més de 20 anys per ser massa contaminants. Una normativa que, per cert, ataca directament a les persones amb menys recursos, ja que són les que no es poden permetre canviar de vehicle.

Prohibir l’accés de cotxes al carrer Gran de Sant Andreu

La circulació dels vehicles no només és un problema al Poblenou, sinó també al carrer Gran de Sant Andreu. Els veïns es queixaven fa uns dies de “l’opacitat” del govern municipal davant del projecte de “pacificació” del carrer. Recorden que ells també volen “un carrer Gran més amable amb les persones, que convidi al passeig, al gaudi general de l’espai i que tingui tots els usos possibles”. Però no a través del veto total de vehicles.

Els comerciants també estan indignats perquè ningú els ha informat del pla, i per això lamenten les “pressions i exigències que està exercint alguna entitat del barri que, sense haver avaluat abans les conseqüències d’una conversió en zona de vianants total del carrer, i sense haver-ho consensuat amb el comerç i la majoria de veïns de la zona, vol imposar la seva idea de carrer amb la complicitat del districte”. És a dir, de l’Ajuntament. També van assenyalar que el pas dels cotxes aporten un plus de seguretat a les botigues i als veïns, sobretot de nit i a l’hivern.

Un traçat d’autobusos que imposen el tramvia per la Diagonal

El gran projecte del govern de Colau és el tramvia per la Diagonal. Estava al seu programa electoral, i des del primer moment que lluiten per aconseguir-ho. De res va servir la consulta que va fer Jordi Hereu sobre el tramvia, en la qual va guanyar el no rotundament. I encara que hagi generat molta controvèrsia, l’executiu s’ha negat a tornar a preguntar pel projecte a la població. En lloc d’això, ha optat per tirar pel dret amb decisions que convertirien el tramvia en quelcom més imprescindible del que ha estat fins ara.

Un exemple és el canvi de sentit d’alguns dels carrils que desemboquen a la Diagonal. El darrer és la remodelació del traçat de la xarxa d’autobusos de la capital catalana. En un principi havia d’incloure una nova línia que recorregués la Diagonal de punta a punta, però finalment ha quedat descartada en espera de la connexió del tramvia. Es mantindrien les línies velles, però no es crearia aquesta nova. El problema és que la connexió del tramvia de moment també està totalment paralitzada, per la qual cosa no s’aconsegueix sortir de l’atzucac. Aquesta és una manera de justificar el no haver de comparar el temps que tarden els dos transports a fer tot el recorregut, ja que també s’ha generat molta controvèrsia al respecte.

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

CatDialeg.cat

No hi ha comentaris

Sigues el primer en deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació.ACEPTAR

Aviso de cookies